ترکیه به کدام مناطق تحت کنترل کردهای سوریه چشم دوخته است؟

سرویس جهان- بر اساس گزارش رویترز و الشرق الاوسط، ترکیه می خواهد شهرهای کوبانی، منبج و تل رفعت را از کنترل کردهای سوریه خارج کند.

به گزارش کردپرس، مقامات ارشد ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور تاکید کرده اند ارتش ترکیه قصد دارد عملیات نظامی تازه‌ای علیه کردهای سوریه انجام دهد. با این حال، آمریکا و سازمان ملل مخالفت جدی خود را با عملیات نظامی ترکیه اعلام کرده اند.

اما دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی هشدار داد ترکیه علیرغم هشدار آمریکا در انجام دادن عملیات نظامی علیه کردهای سوریه جدی است.

روزنامه‌ شرق الاوسط گزارش داد ترکیه قصد دارد عملیات نظامی خود را برای تصرف چهار شهر تحت کنترل کردهای سوریه شامل کوبانی، تل رفعت، منبج و عین عیسی آغاز کند. بهانه ترکیه این است که نیروهای کرد سوریه عملیات‌های خود را علیه ارتش ترکیه و شورشیان از این مناطق انجام داده اند.

نوری محمود، سخنگوی نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان‌های مدافع خلق به رویترز گفته است این نیرو تهدیدهای اردوغان را جدی می گیرد. با این حال تاکید کرده است ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا و روسیه باید به تعهدات خود نسبت به پایبند کردن ترکیه به حفظ آتش‌بس عمل کنند.

دارین خلیفه، تحلیلگر مسائل سوریه در گروه بین‌المللی بحران درباره مناطقی که احتمالا هدف حمله ترکیه قرار خواهند گرفت، به شرق الاوسط گفته است تل رفعت و مناطق شرقی آن در معرض خطر قرار دارند.

رویترز احتمال داد شهر عمدتا کردنشین کوبانی هدف احتمالی عملیات نطامی ترکیه خواهد بود.

دارین خلیفه احتمال داد آمریکا به حمله ترکیه، حتی به شهر منبج که آمریکایی ها در آن حضور ندارند، واکنش نشان خواهد داد.

اما سخنگوی یگان‌های مدافع خلق با اشاره به این که شهر کوبانی به خاطر مقاومت در برابر داعش شهرت جهانی یافته است، احتمال حمله ترکیه به کوبانی را بعید ندانست.

کد خبر 33133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha