فواد حسین: خروج امریکا از عراق به معنای فاجعه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر امور خارجه عراق تصریح کرد ایالات متحده امریکا به بستن سفارتش در بغداد تهدید نکرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری – تحلیلی میدل ایست نیوز: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق تصریح کرد ایالات متحده امریکا به بستن سفارتش در بغداد تهدید نکرده است.

وی در سخنانی تاکید کرد: حملات به هیات‌های دیپلماتیک و فرودگاه بین‌المللی بغداد منجر به اندیشیدن امریکا به خارج کردن سفارتش از بغداد کرد.

حسین با بیان اینکه حملات و انفجار بمب‌ها نه تنها علیه سفارتخانه‌ها بلکه علیه ملت عراق انجام می‌شود، اظهار داشت: این حملات در اراضی عراق انجام می شود و قربانیان آن هم مردم عراق هستند.

ی ادامه داد: خارج شدن سفارت امریکا از بغداد، مناسبات عراق با بسیاری از هیات‌های دیپلماتیک اروپایی و عربی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

فواد حسین با اشاره به اینکه خروج امریکا از عراق به معنای «فاجعه» است، اظهار داشت: این وظیفه دولت عراق است که از سفارت امریکا و دیگر هیات‌های دیپلماتیک حفاظت کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با اشاره به دستگیری افراد متهم به انجام حملات مذکور، اظهار داشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در تماس با رئیس جمهوری نسبت به افزایش حملات به منطفه الخضراء و فرودگاه بغداد ابراز نگرانی کرد.

وی با بیان اینکه خروج امریکا از عراق وضعیت عدم اعتماد بین المللی به عراق را موجب می شود، گفت: همه کشورهای غربی و عربی نسبت به تصمیم مذکور واشنگتن نگران هستند.

فواد حسین با اشاره به اینکه حملات به منطقه الخضراء، سفارتخانه‌ها و شهروندان باید متوقف شد، افزود: نمی توان وجود گروه‌های مسلح خارج از چارچوب دولت را پذیرفت و دولت با احزاب و رهبران سیاسی برای تشریح مخاطره‌آمیز بودن وضعیت کنونی، تماس هایی داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: راه‌‌حل وضعیت موجود خشونت نیست بلکه باید از طریق گفت‌وگو، مشکلات داخلی و خارجی را حل کرد.

کد خبر 330195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha