قلیانسراها یکی از علل اصلی انتشار کرونا در پیرانشهر/مرگ 99 نفر تا کنون!

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر گفت: یکی از علل اصلی انتشار ویروس کرونا در پیرانشهر ادامه فعالیت برخی از قلیانسراها در سطح شهرستان است، که متأسفانه هنوز تعطیل نشده اند.

مجید کاسیان زاده، در حاشیه برگزاری سی و یکمین جلسه شهرستانی ستاد مدیریت و مبارزه با کرونـا در شهرستان پیرانشهـر به خبرنگار کردپرس گفت: متأسفانه علی رغم تأکیدات فراوان ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان، هنوز شاهد ادامه فعالیت برخی از قلیانسراها در سطح شهر هستیم که به جرأت می توان اذعان کرد یکی از علل اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در پیرانشهر ادامه فعالیت این قلیانسراها در برخی از نقاط شهر است.
وی ادامه داد: با توجه به بستری شدن 34 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در بخش ایزوله بیمارستان، و در راستای کنترل بیماری کرونا ملاقات بیماران بخش ایزوله ممنوع است چرا که ملاقات کنندگان بیماران ایزوله عملاً باعث پخش این بیماری در جامعه می شوند.
کاسیان زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به انجام 4 هزار و 270 نمونه تست کرونا در پیرانشهر یادآور شد: از مجموع این آمار تا کنون 2256 مورد مثبت بوده اند همچنین تعداد موارد مثبت بستری شده تا کنون 318 مورد می باشد که از این تعداد 1938 مورد مثبت سرپایی ارائه خدمات درمانی صورت گرفته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار رسمی موجود تا کنون 99 نفر از شهروندان پیرانشهری بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.
این مسئول پیرانشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخورد قانونی با صاحبان اصنافی که محدودیت های ستاد کرونا را نادیده بگیرند، بیان داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا مقرر شد فعالیت تمامی گروههای شغلی به غیر از گروههای شغلی ضروری از ساعت ۱۸ تعطیل شود و در این راستا گشت های کنترل ستاد کرونا در سطح شهر اقدام به بازدید نمایند همچنین تأکید شد با اصنافی که از ساعت ۱۸ به بعد اقدام به بازگشایی نمایند برخورد شود.
وی در ادامه تصریح کرد: محدودیت های کرونایی همچنان در این شهرستان به قوت خود باقیست لذا تمامی قلیانسراهای غیر مجاز که فعالیت می کنند باید در اسرع وقت نسبت به تعطیلی آنها و قطع انشعابات برق و گاز آنها اقدام شود.

کد خبر 323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha