2221 واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل هستند

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون به ۲ هزار و ۲۲۱ واحد تولیدی گازرسانی شده که ۹۴۴ واحد آن مربوط به مصوبه شورای اقتصاد است.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری گفت: اعتبار لازم برای گازرسانی به هر واحد صنعتی استان با توجه به مسافت و دوری از شبکه گاز، متفاوت است اما به طور متوسط برای یک واحد تولیدی ۶۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: طوری برنامه‌ریزی کردیم که یارانه پیش بینی شده، جوابگوی گازرسانی به واحدهای تولیدی شود و هزینه‌ای بر مالک آن تحمیل نشود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه تاکنون به ۲ هزار و ۲۲۱ واحد تولیدی گازرسانی شده که ۹۴۴ واحد آن مربوط به مصوبه شورای اقتصاد است، افزود: با گازرسانی به این ۹۴۴ واحد تولیدی، ۴۴ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی شد.

فعله گری ادامه داد: طبق مصوبه شورای اقتصاد، شرکت گاز مکلف است گاز را به صورت رایگان تا درب واحد تولیدی مورد تایید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برساند.

وی با اشاره به گازرسانی به ۲۷۷ واحد صنعتی در سال گذشته، یادآور شد: قرار است طبق مصوبه شورای اقتصاد، یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی به صورت رایگان به شبکه سراسری گاز متصل شود که تاکنون از لحاظ جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت مایع، بیش از ۸۷ درصد آن محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال ۱۵۰ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود که پیمانکار برای این پروژه‌ها نیز انتخاب شده است.

کد خبر 31735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha