در ماه جولای 78 شهروند عادی از عفرین ربوده شده اند

سرویس سوریه - سخنگوی سازمان حقوق بشر عفرین، از ربوده شدن 78 شهروند عادی در عفرین از سوی نیروهای ارتش ترکیه – شبه نظامیان وابسته به ارتش ترکیه در ماه جولای خبر داد.

به گزارش کردپرس، ابراهیم شیخو، سخنگوی سازمان حقوق بشر عفرین، در اظهاراتی با اشاره به تداوم نقض حقوق بشر در عفرین از سوی نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آنان عنوان کرد: «از آغاز بحران در سوریه نیروهای مسلح ترکیه در خطوط مرزی سوریه 464 شهروند عادی را به قتل رسانده اند. اقدامات دولت ترکیه علیه شهروندان سوری به خصوص شهروندان عفرینی نقض تمام قوانین و قواعد بین المللی است».

به نوشته خبرگزاری هاوارنیوز، شیخو در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «سازمان اطلاعات دولت ترکیه و شبه نظامیان وابسته به ارتش ترکیه در ماه جولای 78 شهروند عادی از جمله 4 زن را از این شهر ربوده اند. علاوه بر این، علیه 12 شهروند عادی از جمله یک زن نیز شکنجه اعمال شده است. به همراه این ها، از سرنوشت 3 کودک ربوده شده نیز اطلاعی در دست نیست».

وی در سخنان خود با اشاره به این که نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن محیط زیست را نیز تخریب می کنند، افزود: «شبه نظامیانی که در عفرین مستقر شده اند برای ایجاد جاده میان روستاهای محل استقرارشان با مرکز عفرین دست به قطع درختان می زنند. دیده بان حقوق بشر سوریه نیز پیش از این از انتقال 20 دستگاه برای قطع درختان به عفرین خبر داده بود».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 316556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha