وعده احیای 62 واحد صنعتی راکد در کردستان تا پایان سال جاری

سرویس کردستان - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان وعده داد: تا پایان سال جاری 62 واحد از واحدهای صنعتی راکد سطح استان، احیا و مجددا راه اندازی می شوند.

به گزارش کرد پرس، پیمان الماسی گفت: مهمترین برنامه سازمان صمت کردستان برای توسعه بخش صنعت، اتمام 15 طرح مهم پیشران مانند گندله صبانور بیجار، کنستانتره دوم کیمیا معادن، فولاد و غیره با ارزش سرمایه‌گذاری 55 هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی 6 هزار و 100 نفر است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری زمان صدور پروانه این تعداد واحد صنعتی در سطح استان 4 هزار و 253 میلیارد تومان بوده، افزود: 978 واحد صنعتی با اشتغال اسمی 19 هزار و 257 نفر و اشتغال واقعی 14 هزار و 853 نفر در حال حاضر در استان کردستان وجود دارد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه با بررسی‌های میدانی مشخص شد امکان فعالسازی 62 واحد از واحدهای صنعتی راکد استان وجود دارد، اظهار کرد: مجموع سرمایه‌گذاری این 62 واحد در زمان صدور پروانه حدود 110 میلیارد تومان بوده است.

الماسی با اشاره به اینکه تلاش ما بر رفع مشکلات زیرساختی واحدهای تولیدی است و به همین منظور 3.38 درصد اعتبار تبصره 18 را برای استان دریافت کرده‌ایم، ادامه داد: 320 میلیارد تومان منابع تخصیصی موجود برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی در استان وجود دارد و این میزان اعتبار تا یک هزار و 400 میلیارد تومان بسته به عملکرد استان می‌تواند مرحله به مرحله افزایش داشته باشد.

وی یادآور شد: تاکنون 620 میلیارد تومان طرح برای پرداخت به بانک‌ها معرفی شده که تا این لحظه 50 میلیارد تومان آن کارسازی شده است.

کد خبر 31462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha