افزایش 167 درصدی فروش سوخت جایگاه‌های مرزی کردستان

سرویس کردستان - سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: میزان فروش سوخت جایگاه های مرزی کردستان در سال 1400 نسبت به سال قبل از آن 167 درصد افزایش یافت.

به گزارش کرد پرس، محسن معانی در دیدار با فرمانده انتظامی کردستان گفت: پارسال از محل پایش و کنترل فروش در باک ‌و فروش در جایگاه‌های سوخت مرزی استان، بیش از ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شد.

وی با تقدیر از تعامل نیروی نتظامی برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و قاچاق در کردستان، اظهار کرد: وجود مرز مشترک با ‌اقلیم کردستان عراق و تفاوت قیمت فرآورده در ۲ سوی مرز و سو استفاده افراد سودجو در ‌این زمینه، کنترل و نظارت خاص این شرکت در مرزهای خروجی استان را می‌طلبید.

وی افزود: ‌اجرای طرح الکترونیکی پایش و کنترل موجودی باک کامیون‌ها، بهره‌مندی از سامانه فروش ‌مرزی و واگذاری معافیت ۳۰۰ لیتری مصوبه هیات وزیران به کامیون‌های ایرانی خروجی از ‌مرز از جمله این اقدامات است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان ادامه داد: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی و ترانشیپی از مرزهای ‌استان تردد می کنند که کنترل و پایش می شوند.

معانی یادآور شد: جمع آوری دلالان سوخت، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه نفتگاز، درآمدزایی دولت، ‌صرفه جویی در سوخت، تسریع در کنترل کامیون های ترانزیتی و ترانشیپی از جمله ‌مزایای اجرای طرح کنترل فروش مرزی است.

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان نیز با اشاره به شرایط جغرافیایی و مرزی ‌بودن استان از اقدامات و عملکرد شرکت نفت قدردانی و از آمادگی برای همکاری و تعامل در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و جلوگیری از ‌عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی تاکید کرد.

کد خبر 30858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha