هنرمندان رسات بزرگی برای انتقال ارزش‌های انقلابی برعهده دارند

سرویس کردستان - فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: استمرار فضای انقلابی، عمق بخشی به ارزش‌های اسلامی و فرهنگ شهید و شهادت، مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جزو وظایت همه خدمتگذاران این نظام است و در این بین هنرمندان رسالت بزرگی برای انتقال این ارزش ها برعهده دارند.

به گزارش کرد پرس، سردار سیدصادق حسینی در مراسم تجلیل از هنرمندان انقلابی استان کردستان که در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، گفت: از مسیر هنر بسیار سریع می توان ارتباط برقرار کرد و با مضامینی کوتاه، موضوع مهمی را به جامعه منتقل کرد، فرهنگی را گسترش داد و ارزش‌هایی را توسعه بخشید.

وی افزود: اگر هنر و هنرمند در خدمت مردم و نظام نباشد، مشکل آفرین خواهد بود و شاید جمعیتی را به انحراف بکشاند، مطلبی را به غلط منتقل کند و در جابجایی فرهنگ‌ها و تحریف مطالب موثر باشد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خطاب به هنرمندان اظهار کرد: شما باید توان، ذوق و سلیقه هنریتان را برای خدمت به نظام، انقلاب و کشور و توصیف اقدام برجسته شهیدان بکار گیرید.

سردار حسینی با بیان اینکه شهید مرتضی آوینی از این جنس بود، خود جلوی دوربین نبود اما علم، ادبیات، هنر و انگیزه‌اش را فدای ارزش‌های دفاع مقدس کرد و جانش را هم برای این ایده فدا کرد، ادامه داد: شهید آوینی نسبت به شهیدان و دفاع مقدس و جامعه شهید و شهادت انجام وظیفه کرد و تمام ظرفیت‌های هنری خود در قالب مستند و روایت فتح را ارایه داد.

وی با بیان اینکه شهید آوینی فرهنگ شهادت و ایثار را به بهترین شیوه هنری به نسل‌های بعدی ارزانی داشت، یادآور شد: وی در عرصه فرهنگ‌سازی دفاع مقدس و جلوگیری از فراموشی از برهه حساس انقلاب، انقلابی عمل کرد و انقلابی را به پا کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: امروز وظیفه ما استمرار فضای انقلابی، عمق بخشی به ارزش‌های اسلامی و فرهنگ شهید و شهادت، مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و در این زمینه هنرمندان رسالت بزرگتری برعهده دارند.

مردمی بودن از ویژگی‌های بارز هنر انقلاب است

رئیس حوزه هنری کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه مردمی بودن ویژگی اصلی هنر انقلاب است، گفت: بیستم فروردین سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم در تقویم رسمی کشور به نام روز هنر انقلاب نامگذاری شده است.

امین مرادی افزود: هر ساله از 20 تا 26 فروردین ماه به منظور تبیین و توجه دادن جامعه به هنر انقلاب و مولفه‌های هنرمند انقلابی به مدت یک هفته به نام هنر انقلاب برنامه‌های مختلفی در سطح استان و کشور برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: از تأثیرات این مناسبت، اول این است که اهداف انقلاب اسلامی بازخوانی و باز تعریف می‌شود و دوم اینکه از هنرمندان و فعالان این حوزه که در سال گذشته آثار و تولیدات قابل توجهی داشتند تقدیر و تشکر می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در خصوص شاخص و مولفه های هنر انقلاب، بیان کرد: هنر انقلاب چیزی جدا از آرمان‌ها و ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی یعنی مبارزه با استبداد و استکبار، رشد فضایل اخلاقی و معنوی، تحقق عدالت و رفع تبعیض، توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انسانی نیست.

مرادی با رد تفکر هنر برای هنر در تعریف هنر انقلاب، ادامه داد: هنرمندان متعهد به عنوان گروه‌های مرجع و تاثیرگذار در کنار اینکه نمی‌توانند بی تفاوت باشد، باید در مقابل به این مسائل پاسخگو باشد و با آثار و تولیدات خود با زبان هنر به عنوان تاثیر گذارترین و رساترین ابزار در خصوص رفع دغدغه‌ها و مشکلات جامعه اقدام کند و در واقع هنر انقلاب با مردم معنا پیدا می‌کند چرا که ماهیت انقلاب ما فرهنگی و مردمی‌ترین انقلاب دنیاست‌.

وی هنر انقلابی را داری سه ضلع عنوان کرد و در خصوص اضلاع این هنر یادآور شد: هنر انقلاب روایت‌گر گذشته است، کنشگر امروز است و نسبت به فرصت‌ها، محدودیت‌ها، آسیب‌ها و … بی تفاوت نمی‌ماند.

رئس حوزه هنری کردستان گفت: هنر انقلاب پیشران آینده است و به نهضت انقلاب اسلامی یک نگاه تمدنی و افق عالی دارد که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به صراحت فرموده‌اند هنرمند باید با نگاه به آینده تمام تلاش خود را برای رسیدن به این افق عالی انجام دهد.

گفتنی است در این مراسم که جمعی از مدیران استان و هنرمندان حضور داشتند از ۱۲ هنرمند انقلابی استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 30561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha