معاون استاندار: شهرداری ها ملزم به ارائه گزارش عملکرد ماهیانه خود هستند

سرویس آذربایجان غربی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرداری ها به صورت ماهیانه ملزم به ارائه گزارش عملکرد خود در حوزه های مختلف نیروی انسانی، پرداخت دستمزد، جذب سرمایه گذار و ... هستند.

به گزارش کردپرس، یاسر رهبردین امروز در جلسه بررسی اهمیت نقش سرمایه گذاری در شهرداری ها، هموارسازی مسیر سرمایه گذاری در استان را ضروری دانسته و افزود: علیرغم ظرفیت های مختلف استان، متاسفانه مشارکت شهرداری ها در سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار، مورد غفلت قرار گرفته است.

رهبردین بیان کرد: شهرداری ها با استفاده از پتانسیل های استان در حوزه های مختلف و سرمایه گذاری در این حوزه ها، می توانند درآمدزایی ثابت داشته باشند.

او در ادامه با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری شهرداری ها در نوسازی امکانات و ماشین آلات حوزه مدیریت شهری، بیان کرد: شهرداری ها ضمن عقد تفاهمنامه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، می توانند در حوزه گردشگری و مسیرهای مواصلاتی و مراکزی که شاهد تردد مسافرین هستند، سرمایه گذاری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین سدهای مستقر در شهرهای استان را ظرفیتی برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر معرفی کرده و افزود: شهرداران با شناسایی ظرفیت ها، زمینه را برای جذب سرمایه گذار و در ادامه درآمدزایی از این سرمایه گذاری ها برای شهرداری و شهرها فراهم سازند.

رهبردین در ادامه از رصد مستمر عملکرد شهرداری ها در حوزه های مختلف بخصوص در بخش سرمایه گذاری خبر داده و تصریح کرد: سرمایه گذاری شهرداری ها باید براساس یک برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده و همچنین آمارها و داده های بروز انجام پذیرد.

او همچنین با تاکید بر توجه ویژه شهرداری ها به جذب سرمایه گذار، افزود: با جذب سرمایه گذار در حوزه هایی چون مدیریت پسماند و درآمدزایی از آن، می توان بخش بزرگی از هزینه شهرداری ها را تامین کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه تاکید کرد: شهرداری ها به صورت ماهیانه ملزم به ارائه گزارش عملکرد خود در حوزه های مختلف نیروی انسانی، پرداخت دستمزد، جذب سرمایه گذار و ... هستند.

رهبردین در پایان با اعلام اینکه برنامه های مدون دستگاهها و شهرداری ها باید عملیاتی و اجرایی شود، گفت: دولت سیزدهم یک دولت عملگرا بوده و با عمل گرایی مثبت مسئولان، می توان در مسیر امیدآفرینی در جامعه گام برداشت.

کد خبر 30520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha