هم‌صدایی نمایندگان ایلام برای جدا شدن سهم نفت و گاز استان از شرکت نفت و گاز غرب کشور

سرویس ایلام - نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی تا کنون چندین بار به موضوع سهم استان ایلام در مدیریت نفت و گاز غرب کشور ورود کرده اند و آخرین بار در جمع مدیران ارشد نفت و گاز کشور، برای جدا شدن سهم ایلام در شرکت نفت و گاز غرب و کشور هم‌صدا شدند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر سارا فلاحی و علی اکبر بسطامی، نمایندگان ایلام در راستای بررسی مسائل حوزه انرژی استان با مدیران صنعت نفت جلسه گذاشتند. در این جلسه دهقانی مدیر عامل مهندسی توسعه نفت (متن)، صلواتی مدیرعامل مهندسی توسعه گاز حاتمی مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بازرگانی معاون پارلمانی مجلس و یاراحمدی مجری طرح میدان آذر حضور داشتند.

فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مردم استان ایلام جدا شدن سهم نفت و گاز آن در شرکت نفت و گاز غرب کشور و تداوم کار آن در قالب یک شرکت مجزاست چون در شرایط کنونی ما سهمی از مدیریت آن نداریم.

وی افزود: مطالبه دیگر مردم ما تقویت سهم ایلامی‌ها در استخدام‌های صنعت نفت و گاز است؛ قطعا مهندسین و متخصصین ایلامی باید مورد توجه قرار بگیرند؛ نمی‌شود ۴ درصد نفت کشور و ۱۱ درصد گاز کشور را در اختیار داشت و هیچ سهمی در مدیریت آن نداشت.

نماینده مردم استان ایلام گفت: پتروشیمی دهلران باید مورد توجه قرار بگیرد اگر این پروژه راه‌اندازی نشود ما همچنان باید روزانه شاهد هدر رفتن و سوختن بیهوده بیش از صدها میلیون فوت مکعب گاز باشیم؛ ما تا پای جان پای این پروژه و سایر پروژه‌های استان هستیم.

فلاحی با انتقاد از اینکه پایان یافتن طرح آذر منجر به بیکار شدن حجم وسیعی از مردم می‌شود گفت: این موضوع حامل یک بحران اجتماعی است و باید هر چه سریع‌تر طرح توسعه میدان نفتی چنگوله راه‌اندازی شود و این بحران با جذب کارگران بیکار شده مدیریت شود.

علی اکبر بسطامی، دیگر نماینده ایلام نیز در این جلسه گفت: با تمام توان پیگیر دریافت حق مسئولیت اجتماعی از شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی هستم و معتقدم به نسبت سایر استانها خواستار برخورد مساوات نیستیم، خواستار عدالتیم.

وی تأکید کرد: سهم تحصیلکردگان ایلامی از شرکت های نفت و گاز چقدر است و چرا مدیران ارشد این حوزه در ایلام مستقر نیستند؟ خواستار انتقال مدیریت نفت و گاز غرب به ایلام هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: چرا با وجود این همه منابع، حدود ۱۵۰ روستای استان از نعمت گاز محروم هستند؟ پتروشیمی دهلران در چه مرحله ای است؟ مردم ما خواهان توسعه میدان چنگوله هستند و باید بگویم که در حوزه برداشت میعانات مشترک با کشور عراق عقب هستیم.

کد خبر 304856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha