بهرە‌برداری از طرح آبرسانی به دیواندره نیازمند ٥۰ میلیارد تومان اعتبار است

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: چنانچه مبلغ 50 میلیارد تومان مورد نیاز طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره به طور کامل ابلاغ شود این طرح در سال 1401 تکمیل می شود.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد با حضور در شهرستان دیواندره از طرح آبرسانی به این شهرستان از محل سد سیازاخ بازدید کرد و گفت: طرح آبرسانی شامل ایستگاه پمپاژ پایاب سد، خط انتقال 1.2 کیلومتری با لوله 500 میلیمتری چدن تا تصفیه خانه، احداث تصفیه خانه به ظرفیت 250 لیتر در ثانیه (170 لیتر برای تأمین آب شرب دیواندره و مابقی برای 73 روستای مجتمع ابوباتو)، خط انتقال به طول 9 کیلومتر از تصفیه خانه تا داخل شهر دیواندره و احداث 2 مخزن بین راهی یک هزار و 300 هزار مترمکعبی است.

وی با بیان اینکه کار احداث مخازن و خطوط انتقال در این طرح اجرا شده است، اظهار کرد: کارهای باقیمانده در این پروژه تصفیه خانه آب و ایستگاه پمپاژ است که برای تکمیل آنها نیز برنامه‌ریزی مناسبی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به پیشرفت 67 درصدی پروژه تا سال 99، افزود: از سال 99 که پیمانکار به دلایلی خلع ید شد، توانستیم پیشرفت پروژه را به 85 درصد برسانیم و برای تأمین منابع مالی تکمیل پروژه نیز اقدامات مطلوبی انجام شده است.

فرهاد ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای مطابق قراردادها از محل اعتبارات سال 99 مبلغ 50 میلیارد ریال از محل پروژه‌های امانی به پروژه تزریق کرد و در سفر سال گذشته وزیر نیرو به استان مبلغ 50 میلیارد تومان مصوب شد تا به این پروژه اختصاص یابد.

وی با ابراز رضایت از مبلغ اختصاص یافته به این پروژه، یادآور شد: بخشی از تخصیص این مبلغ نیز به آبفا ابلاغ شده تا امسال 15 درصد باقیمانده نیز تکمیل شود و امیدواریم با آغاز به کار پیمانکار جدید شاهد بهره برداری از این پروژه در سال‌جاری باشیم.

کد خبر 30187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha