تهاتر صادرات سیب آذربایجان غربی با میوه های گرمسیری پیگیری شود

سرویس آذربايجان غربي- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از جهاد کشاورزی و سازمان صمت خواست تا در خصوص تهاتر صادرات سیب استان و واردات میوه های گرمسیری پیگیری کنند تا صادر کنندگان سیب استان متضرر نشوند.

به گزارش کردپرس، نادر صادقی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ در بازار در روزهای اخیر، گفت: هیچ کمبودی از بابت تامین تخم مرغ توسط مرغداری های استان وجود ندارد و سازمان صمت استان باید بر روند توزیع و قیمت تخم مرغ در بازار فروش به قیمت مصوب نظارت بیشتری داشته باشد.

او همچنین از موجودی ۷۰۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه های استان خبرداد و گفت: هیچ مشکلی از بابت تامین سیب شب عید کشور توسط استان وجود ندارد و این مسئله نباید خللی در روند صادرات سیب استان ایجاد کند.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: جهاد کشاورزی و سازمان صمت، در خصوص تهاتر صادرات سیب استان و واردات میوه های گرمسیری را پیگیری کند تا صادر کنندگان سیب استان متضرر نشوند.

صادقی همچنین گفت: اتحادیه کامیونداران یخچالدار کشور اعلام کرده است تا در صورت نیاز می توانند تا ۳ هزار کامیون یخچالدار را برای صادرات محصولات کشاورزی استان در اختیار صادر کنندگان قرار دهند.

معاون استاندار با اشاره به برخی کمبودها در روغن جامد نیز بیان کرد: با توجه به فرهنگ منطقه بیشتر مردم رغبت زیادی برای استفاده از روغن های جامد دارند و ضروری است سازمان صمت پیگیریی های لازم را برای افزایش سهمیه روغن جامد برای استان انجام دهد.

در این جلسه طرح هوشمند سازی نظارت بر روند توزیع آرد و پخت نان نیز ارائه شد.

کد خبر 3001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha