348 روستا و واحد صنعتی کردستان سال گذشته به شبکه گاز متصل شدند

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: پارسال در مجموع ۸۸ روستا و ۲۶۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شد.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله‌گری با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۴۸۰ روستای استان از گاز طبیعی برخوردار است، گفت: سال گذشته ۲۲ هزار مشترک جدید گاز در بخش شهری و روستایی جذب شدند.

وی اظهار کرد: سال گذشته در مجموع برای گازرسانی به روستاها، واحدهای تولیدی و صنعتی، تعمیر، نگهداری و مقاوم سازی شبکه، ارتقای ظرفیت و تقویت زیرساخت‌های این شرکت، حدود 700 میلیارد تومان هزینه شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به برنامه ریزی برای گازرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۵۸ روستای استان در دست اجرا و ۶۰ روستا در حال انجام مناقصه و واگذاری است.

فعله‌گری با بیان اینکه سال قبل بیش از تعهدات خود در زمینه گازرسانی عمل کردیم، ادامه داد با وجود اینکه گازرسانی به «کوخ» (مناطق مسکونی که چند خانوار در کنار هم زندگی می کنند و جزو تقسیمات کشوری نیست) در بانه جزو تعهدات این شرکت نیست اما تاکنون حدود ۵۰ مورد این سکونتگاه‌ها، از گاز بهره مند شده و عملیات گازرسانی به ۸۰ مورد نیز در دست اجرا است.

وی یادآور شد: با وجود سختی عملیات گازرسانی به اغلب روستاهای شهرستان بانه و مریوان و هزینه بالای آن نسبت به دیگر نقاط کشور، گاز تا روستاهای صفر مرزی استان نیز رسیده است.

کد خبر 29993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha