اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تکمیل برج هنر ایلام و دغدغه تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی هنری

سرویس ایلام - همان‌قدر که زیرساختهای اقتصادی مهم هستند وجود زیرساخت های فرهنگی نیز اهمیت ویژه دارند که تکمیل برج هنر ایلام و اختصاص ۵۰ میلیارد تومان توسط نماینده ایلام برای آن قدم بزرگی است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ظهر روز یک شنبه هفتم فروردین ماه، دکتر حسنی معاون سیاسی امنیتی استانداری در حالی از برج هنر ايلام بازدید کرد که این سازه بزرگ به علت مشکلات اعتباری در تعطیلی نوروز به سر می‌برد. پروژه ای که دیر زمانی انتظار می رفت در سال ۱۳۹۹ برای جامعه فرهنگی، هنری استان به بهره‌برداری کامل برسد و مردم ايلام از خدمات هنری آن در طول سال بهره ها ببرند.

این پروژه که کلنگ زنی آن در تابستان ۱۳۹۶ بر زمین زده شد مهم‌ترین و کامل ترین زیر ساخت فرهنگی هنری در استان بشمار می رود که به همت مسئولین وقت و دستگاه حوزه هنری استان ایلام، عملیات اجرایی آن آغاز شد. اما چندی بعد به علت ناتوانی پیمانکار در اجرای نقشه ها و مشکلات اعتباری در محاق فرو رفت.

به گزارش خبرنگار ما با پیگیری های حوزه هنری استان و تلاش مسئولان استانی در دولت دوازدهم، پروژه مجددا به مناقصه گذاشته شد و با برنده شدن پیمانکار جدید انتظار می رفت عملیات اجرایی آن شتاب بیشتری بگیرد اما در میانه راه، بهار برج هنر مجددا در پاییز کمبود اعتبار گرفتار شد.

طی دو سفر آقای دکتر نوبخت رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه کشور، برج هنر از جمله پروژه‌های اولویت دار استان معرفی شد اما با وجود قول مساعد تیم نوبخت، هیچگاه به این پروژه اعتباری از سوی مرکز تعلق نگرفت. این در حالی است که این سازه بعنوان یک مطالبه عمومی و یکی از خواسته‌های جامعه فرهنگی و هنری استان ایلام، همواره به مسئولین استانی و کشوری یادآوری شده است.

بازدید معاون سیاسی امنیتی استانداری از پروزه برج هنر در حالی صورت گرفت که با تلاش ها و پیگیری های دکتر سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار بمنظور عملیات فاز دوم این سازه اختصاص یافته است. این اقدام بزرگ و ارزنده دکتر فلاحی می تواند مردم استان و هنرمندان این دیار را در آینده ای نه چندان دور از ارائه خدمات این زیرساخت مهم بهره مند سازد.

طبق اسناد مناقصه این پروژه بمنظور بهره برداری کامل از این سازه اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز است. در این سازه به مساحت ۸۱۰۰ متر مربع تمام المان های هنرهای هفت گانه نظیر سینما، سالن نمایش، سالن موسیقی و آهنگ های انقلابی، سالن انیمیشن، نگارخانه، کتابخانه تخصصی هنر و ادبیات، سالن اجتماعات، بازار هنر به منظور فروش تولیدات هنرمندان، کلاسهای آموزشی شعر، داستان، هنرهای تجسمی، موسیقی، فیلم، نمایش، پژوهش و.. طراحی شده است.

کد خبر 29762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha