سناریوهای محتمل جلسه انتخاب رئيس جمهور و نخست وزیر عراق

سرویس جهان- نشریه نیوعرب به نقل از منابعی ادعا کرده است که محتمل‌ترین سناریوها در جلسه انتخاب رئیس‌جمهور و نخست وزیرعراق در مجلس این کشور، عدم حضور دوسوم نمایندگان و در نتیجه نرسیدن تعداد نمایندگان به حد نصاب و نیز شکست نامزد حزب دموکرات کردستان عراق برای پست ریاست جمهوری عراق است.

به گزارش کردپرس قرار است شنبه آینده جلسه مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور برگزار شود.

نشریه نیو عرب ضمن اشاره به اينکه برای انتخاب رئیس جمهور عراق، در دور اول به حضور دوسوم نمایندگان در مجلس عراق نیاز است، به نقل Iز منبعی نزدیک به سیاستمداران عراقی مدعی شد به دلیل تمایل برخی جريانات سیاسی عراق، نمایندگان مستقل و برخی اخراب کردی به بایکوت جلسه روز شنبه مجلس عراق، این احتمال وجود دارد که این جلسه بدون حصول نتيجه‌ای به پایان برسد.

این نشریه به نقل از منبع خود ادعا کرده است که ائتلاف چهارچوب هماهنگی، حزب کردی اتحادیه میهنی کردستان عراق، یک تشکل کردی دیگر به همراه چند نماینده مستقل قصد دارند جلسه مجلس عراق را تحریم کنند. در نتیجه، جلسه از حد نصاب خواهد افتاد.

این منبع که نام او فاش نشده، ادعا کرده است که سناریوی سال 2018که در آن نامزد حزب دموکرات کردستان عراق در مقابل نامزد حزب اتحادیه میهنی شکست خورد تکرار می شود و احتمالا برهم صالح، نامزد اتحادیه میهنی باز هم رئیس جمهور عراق خواهد شد.

همداد شاهین، سخنگوی نمایندگان جنبش کردی نسل نو در مجلس عراق درباره رای این جنبش به نیو عرب گفته است نمایندگان این جنبش جلسه روز شنبه را بایکوت نمی کنند و اگر حدنصاب حاصل شود، در دور اول به ریبوار اورحمان، نامرد جنبش برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق رای خواهند داد اما هنوز معلوم نیست در دور دوم به چه کسی رای خواهیم داد.

کد خبر 29570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha