در صورت خروج ترکیه از سوریه و برقراری حکومت تکثرگرا بحران حل خواهد شد

سرویس سوریه - حزب اتحاد دموکراتیک راه حل بحران سوریه را منوط به خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه، برقراری حکومت تکثرگرا، و به رسمیت شناخته شدن مدیریت خودگردان و نیروهای سوریه دموکراتیک دانست.

به گزارش کردپرس، حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) با انتشار بیانیه ای به مناسبت یازدهمین سالگرد آغاز بحران سوریه، تنها راه حل بحران این کشور را منوط به خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه و برقراری حکومت تکثرگرا، همچنین به رسمیت شناخته شدن حقوق مردم کرد، مدیریت خودگردان و نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در قانون اساسی سوریه دانست.

در بخشی از این بیانیه که در هاوار منتشر شده آمده است: «بحران سوریه که در ابتدا یک درگیری بین نیروهای داخلی بود، با مداخله نیروهای بین المللی به یک معضل بین المللی تبدیل شد. در نتیجه نیمی از جمعیت سوریه در داخل و خارج از کشور آواره شدند. زیرساخت های این کشور به دلیل تحریم های بین المللی نابود شد و اقتصاد سوریه از بین رفت. این تنها مردم بودند که هزینه این بحران را پرداختند.»

PYD در بیانیه خود ادامه داده است: «بحران سوریه به ابزاری برای تحقق منافع نظام های فاشیستی و اسلامگرایان افراطی تبدیل شد که پروژه های دموکراتیک را رد می کردند. به همین دلیل، به ویژه حکومت اشغالگر ترکیه به این مناطق حمله کرد...»

PYD با بیان اینکه مردم شمال و شرق سوریه در مقابل حملات گروه های تروریستی از خود دفاع کردند و راه سوم را جدای از دولت و منافع قدرت های خارجی برگزیدند، خواستار برقراری صلح و گفتگو برای ایجاد تحول دموکراتیک در سوریه شد.

در پایان این بیانیه آمده است: «ما می‌خواهیم بحران کشور از طریق گفتگو حل شود. نشست های برگزار شده در خارج از کشور به ویژه برای حل و فصل مسائل ناموفق بوده اند. خروج حکومت متجاوز ترکیه از سوریه مهمترین عنصر در حل بحران سوریه است و در این صورت بحران به پایان خواهد رسید.»

PYD افزوده است: «اگر مدیریت خودگردان و نیروهای SDF بخشی از قانون اساسی سوریه نباشند، حقوق مردم و اقلیت ها در قانون اساسی نوشته نشود و یک سیستم دموکراتیک تکثرگرا ایجاد نشود، بحران سوریه حل نخواهد شد.»

کد خبر 29196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha