توزیع 950 تن میوه شب عید در کردستان/قیمت ها تعیین تکلیف شد

سرویس کردستان – بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار استان کردستان برای روزهای عید، 950 تن پرتقال و سیب خریداری شده که توزیع آنها در روزهای آینده آغاز می شود.

به گزار کرد پرس، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در جلسه ستاد تنظیم بازار کردستان، گفت: هدف اصلی عرضه میوه شب عید، تنظیم بازار بوده که نظارت بر غرفه‌ها و توزیع میوه بسیار مهم است.

سیدکمال حسینی با بیان اینکه مردم در صورت تخلف، مراتب را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند، افزود: امسال طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، عرضه میوه شب عید باید بین 5 تا ۱۵ درصد تخفیف و زیر عرف بازار باشد که معتقدم این رقم در کردستان با توجه به وضعیت معیشت مردم و درآمد سرانه، همان ۱۵ درصد تخفیف تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد میوه تنظیم بازار کردستان در سنندج مصرف می‌شود، اظهار کرد: قیمت اعلام شده میوه تنظیم بازار در استان، بر اساس تحقیقات انجام شده و میانگین نرخ میوه توزیعی در شهرستان‌های مختلف تعیین شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: با وجود اینکه امسال توزیع میوه تنظیم بازار برعهده سازمان جهاد کشاورزی است اما این سازمان نیز برای اجرای هرچه بهتر طرح تلاش خود را به کار خواهد برد.

بختیار خلیقی ادامه داد: با توجه به تحقیقاتی که در بارار سنندج صورت گرفته و بررسی قیمت‌های موجود، پیشنهاد می شود که پرتقال تنظیم بازار با نرخ کیلویی ۱۰ هزار تومان و سیب زرد و قرمز کیلویی ۱۲ هزار تومان عرضه شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه گفت: برای امسال، ۷۰۰ تن پرتقال و ۲۵۰ تن سیب برای استان توسط اتحادیه تعاونی روستایی خریداری و در سردخانه‌ها ذخیره شده و کمبودی نخواهیم داشت.

شهریار حنیفی با بیان اینکه ۹۰ غرفه برای توزیع میوه شب عید در استان تعیین شده است، یادآور شد: از این تعداد، ۲۲ غرفه آن در شهر سنندج در نظر گرفته شده که کار توزیع میوه از ۲۴ اسفند در استان آغاز می شود.

وی قیمت تعیین شده برای هر کیلوگرم میوه را ۱۵ درصد زیر عرف بازار عنوان کرد و افزود: قیمت میوه توزیعی به ستاد استانی تنظیم بازار واگذار شده که امروز تصمیم گیری می شود.

کد خبر 29169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha