رشد اقتصادی کردستان با مشارکت راهبردی دانشگاه‌ها و نخبگان محقق می‌شود

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: رشد اقتصادی کردستان با مشارکت راهبردی علمی دانشگاه‌ها و نخبگان محقق می‌شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی کردستان، گفت: باید از تونایی‌های علمی و عملی دانشگاه‌ها برای کمک و همراهی به مجموعه مدیریتی دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

وی افزود: رویکرد استان باید از پروژه محوری به سمت شاخص محوری سوق داده شود و برای تحقق اهداف توسعه تلاش خود را مضاعف کنیم.

استاندار کردستان اظهار کرد: باید رویکرد جوانگرایی برای توسعه پایدار کردستان نهادینه شود و از ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان علمی و عملی نخبگان و به ویژه جوانان استفاده شود.

زارعی کوشا با بیان این نکته که دولت نگاهی ویژه برای توسعه اقتصادی در کردستان دارد در ادامه خواستار مشارکت جامعه دانشگاهی در مسیر توسعه استان شد و ادامه داد: در این زمینه مجموعه دانشگاهی باید نقشی واقعی در برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی توسعه کردستان داشته باشند.

وی همچنین سرمایه‌گذاری و پیگیری احداث پتروشیمی بعثت، زنجیره فولاد، طرح‌های پیشران صنعتی، کشاورزی توسعه محور در کردستان را از مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای کردستان برشمرد.

استاندار کردستان از تشکیل منطقه آزاد تجاری و اقتصادی مشترک بین استان کردستان و اقلیم کردستان عراق خبر داد و یادآور شد: این گونه اقدامات بهترین فرصت برای توسعه پایدار کردستان است.

کد خبر 28044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha