صدور مجوز واردات ماشین آلات برای نوسازی ناوگان شهرداری و راهداری

سرویس کردستان-مجوز واردات ماشین آلات راهداری و شهرداری‌ها به پیشنهاد و درخواست استاندار کردستان در جلسه هیئت دولت مصوب شد.

به گزارش کرد پرس، استاندار کردستان ششم بهمن ماه در جریان سفر وزیر کشور به کردستان، درخواست کرد تا مجوز لازم برای واردات ماشین آلات برای نوسازی ناوگان شهرداری ها و راهداری صادر شود.

همچنین در دیدار ۱۴ بهمن ماه سال‌جاری استاندار کردستان و مجمع نمایندگان کردستان با رئیس جمهور، این درخواست ارائه شد تا مجوزهای لازم برای واردات تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صادر شود.

بعد از پیگیری‌های صورت گرفته این درخواست روز گذشته در جلسه هیئت دولت مطرح و با موافقت رئیس جمهوری و هیئت وزیران مجوز واردات ماشین آلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری‌ها و راهداری‌ها صادر شد.

در مصوبه هیئت دولت آمده است: «با توجه به وقوع بلایای طبیعی و بحران‌خیز بودن کشور و از طرفی کمبود امکانات و تجهیزات متناسب با شرایط بحرانی در استان‌های کشور، هیئت وزیران مصوب کرد ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین دپو شده در سازمان اموال تملیکی به عنوان کالاهای متروکه، برای مدیریت بحران در اختیار وزارت کشور قرار داده شود تا بین شهرداری‌های کشور توزیع شود».

همچنین با تصویب هیئت وزیران، به وزارت کشور اجازه داده شد نسبت به واردات ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها با عمر حداکثر 3 سال از تاریخ تولید با معافیت از پرداخت حقوق گمرکی و رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.

کد خبر 27850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha