1033 کیلومتر از شبکه برق کردستان به کابل خودنگهدار تبدیل شد

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون هزار و ۳۳ کیلومتر شبکه برق در نقاط مختلف این استان اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل شده که ۶۱۱ کیلومتر آن روستایی و ۴۲۲ کیلومتر آن در حوزه شهری است.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان گفت: طول شبکه فشار ضعیف هوایی استان کردستان 5 هزار و ۷۰۰ کیلومتر است که تاکنون بیش از 3 هزار ۵۰۰ کیلومتر آن اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای این میزان اصلاح، بازسازی و تبدیل شبکه به کابل خودنگهدار ۵۰۰ میلیارد تومان است و همزمان عملیات رفع حریم و جمع‌آوری تیر‌های فرسوده شبکه نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه شبکه فشار ضعیف هوایی در بخش شهرستان‌های دیواندره، دهگلان، سروآباد و سنندج شمالی اصلاح و بهسازی شده است، اظهار کرد: کامیاران اولین شهرستان استان است که شبکه برق آن به‌طور کامل اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان با تاکید بر اینکه تا پایان خردادماه سال آینده شبکه فشار ضعیف هوایی امور برق جنوب شهرستان سنندج در بخش شهری و روستایی اصلاح، بهسازی و تبدیل به کابل خودنگهدار خواهد شد، ادامه داد: مقرر است تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۱ کل شبکه فشار ضعیف هوایی در دو بخش شهری و روستایی استان به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

وی هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار را افزایش قابلیت اطمینان و ضریب ایمنی شبکه عنوان کرد و یادآور شد: افزایش پایداری شبکه، تامین ولتاژ استاندارد برای مشترکان، کمک به مبلمان شهری و روستایی، جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات شبکه و در نتیجه جلوگیری از ورود آسیب به وسایل برقی مشترکان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

کد خبر 27834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha