طرح سوال از شهردار سنندج منتظر ابلاغ رئیس شورای شهر/عملکرد شهرداری ناامید کننده است

سرویس کردستان – عضو شورای اسلامی شهر سنندج در واکنش به خبر منتشر شده در کُرد پرس گفت: لغو یا منتفی شدن طرح سئوال از شهردار سنندج واقعیت نداشته و این طرح سئوال در انتظار ابلاغ قانونی از سوی رئیس شورای شهر به شهردار سنندج است.

وفا اصلانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کرد پرس، در خصوص لغو طرح سوال شورای اسلامی شهر سنندج از شهردار، توضیحاتی ارائه داد که در ادامه متن این گفت و گو را می خوانید.

کرد پرس: در خصوص چگونگی شکل گرفتن طرح سوال از شهردار سنندج توسط اعضای شورای اسلامی شهر توضیحاتی ارائه دهید؟

اصلانی: با توجه به اینکه بیش از 6 ماه از فعالیت این دوره از شورای اسلامی شهر سنندج می گذرد و شهردار نیز در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی اعضا انتخاب شد، مردم انتظار دارند که تغییر و تحولی در مسیر آبادانی و توسعه زیرساخت ها و مدیریت شهری سنندج ایجاد شود، اما تا امروز متاسفانه در هیچ حوزه ای شاهد این مسئله نبوده ایم.

مردم به ما اعتماد کردند که پای صندوق های رای آمده و ما را به عنوان نماینده خود در پارلمان محلی شورای شهر سنندج انتخاب کردند و به همین جهت ما باید جواب این اعتماد را بدهیم و از همین رو با توجه به نارضایتی هایی که در این مدت در بحث مدیریت شهری سنندج ایجاد شد، کمترین انتظار مردم از اعضای شورای شهر، بازخواست شهردار در خصوص چرایی کم کاری های اخیر است.

از همین رو 8 نفر از اعضای شورای 9 نفره شهر سنندج نامه طرح سئوال از شهردار را امضا و در قالب 27 سئوال، خواستار پاسخگویی از سوی شهردار سنندج هستند، که متاسفانه علیرغم اینکه در تاریخ 11 بهمن ماه گذشته این طرح به صورت مکتوب به شهردار ابلاغ شد، اما تا امروز جلسه پاسخگویی به آن برگزار نشده است.

قرار بود که روز 20 بهمن ماه جلسه پاسخگویی شهردار به سئوالات اعضای شورای اسلامی شهر سنندج برگزار شود که به یکباره از سوی رئیس شورای شهر بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی اعلام شد که این جلسه برگزار نمی شود و به تعویق افتاده است که مغایر با قانون است.

کرد پرس: یعنی رییس شورای شهر مانع برگزاری این جلسه است؟

اصلانی: نه به این صورت اما خوب تعلل رئیس شورای شهر سنندج در ابلاغ تاریخ جدید برگزاری این جلسه به نوعی مانع از شکل گیری طرح شوال از شهردار بوده و از همین رو تعدادی از اعضای شورا مجددا به صورت مکتوب به رئیس شورا اعلام کرده اند که منتظر برگزاری این جلسه هستند و می خواهند از این فرصت قانونی و اختیاراتی که در قانون به اعضای شورای شهر سپرده شده است، استفاده کنند.

در دوره پنجم شورای شهر سنندج خود رئیس شورای شهر و شهردار فعلی سنندج به همراه یکی دیگر از اعضای سابق شورای شهر عامل طرح سوال از شهردار وقت بودند اما امروز مخالف اجرای این مسئله هستند و به همین منظور اعضای شورای شهر خواستار اجرای صریح قانون هستند.

کرد پرس: البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که شهردار جدید شهر سنندج 6 ماه است که به کار خود در این مجموعه مشغول بوده و شاید انتظار می رفت فرصت بیشتری به وی داده می شد تا بتواند مدیریت خود را نشان دهد، اما ظاهرا اعضای شورای شهر سنندج برای طرح سوال و استیضاح احتمالی بسیار جدی هستند؟

اصلانی: شهردار کنونی شهر سنندج چندین دوره دیگر عضو شورای اسلامی شهر سنندج بوده و با موضوع مشکلات حوزه شهری سنندج کاملا آشنایی داشته و از این رو با اعتماد نفس بالا خود را برای پست شهرداری سنندج کاندید کرد. اعضای شورای شهر نیز همین سابقه بلند مدت را مهمترین شاخصه انتخاب وی به عنوان شهردار در نظر گرفتند و از این رو کم بودن فرصت و یا ناآشنایی با مدیریت داخلی شهرداری سنندج اصلا قابل قبل نیست.

شهردار سنندج نمی تواند بهانه بیاورد که از بدهی های شهرداری به پیمانکاران، حقوق عقب افتاده و یا دیگر مشکلات حوزه شهری سنندج بی خبر بوده است، چرا که سال ها خود در دل شورا بوده و حتی بخش عمده ای از سوالاتی که از شهردار پرسیده شده، سوالاتی است که خود وی در دوره پنجم شورای شهر از شهردار وقت پرسیده بود و این بدان معناست که شهردار با مشکلات آشنا بوده است و این مسئولیت بزرگ را قبول کرده است.

کرد پرس: برخی گمانه زنی ها این گونه است که تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج پس از به دست آوردن کرسی شورا، قصد داشتند با انتخاب سیدانور رشیدی به عنوان شهردار و بعد از آن اجرای طرح سوال و استیضاح، وی را از گردونه مدیریت شهری به نوعی خارج کنند نظر شما در مورد این گمانه زنی ها چیست؟

اصلانی: بنده از طرف خودم می توانم به این سوال پاسخ قاطع بدهم که حداقل من در این جریان اگر هم واقعیت داشته باشد نقشی نداشته و در روز انتخاب شهردار، به آقای رشیدی با توجه به رزومه قبلی و حضور چندین باره ایشان در شورای شهر رای اعتماد دادم و امروز نیز اعلام می کنم اگر وضعیت مدیریت شهری و پاسخ های آقای رشیدی در جلسه طرح سوال قانع کننده باشد، از ایشان همچنان حمایت می کنم.

کرد پرس: در زمان رسانه ای شدن طرح سئوال برخی در فضای مجازی اینگونه بیان کردند حداقل 6 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج از قبل تصمیم خود را برای قانع نشدن از پاسخ های شهردار گرفته اند این گمانه می تواند درست باشد؟

اصلانی: در این خصوص نیز بنده نمی توانم اظهار نظری داشته باشم چرا که هر کدام از اعضای شورای شهر نظر خاص خود را در این زمینه دارند، اما بعید می دانم چنین مسئله ای صحت داشته باشد چرا که اعضای شورای اسلامی شهر سنندج تنها خواستار بهبود وضعیت مدیریتی در بحث شهرداری سنندج هستند.

کرد پرس: توضیح خاصی اگر دارید بفرمایید؟

اصلانی: قطعا هیچ کدام از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج خصومتی با آقای رشیدی شهردار محترم ندارند و بدون شک اگر پاسخ های قانع کننده ای نیز به 27 سوال مطروحه از سوی اعضا داده شود، حمایت خود را از ایشان ادامه می دهند چرا که آقای رشیدی نشان داده اند که فردی سالم و دلسوز برای این شهر هستند اما بحث مدیریت اجرایی بسیار متفاوت است و همین مسئله ایرادی است که اعضای شورای شهر از آقای رشیدی گرفته اند.

بنده امروز به نمایندگی از چندین نفر از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج در خبرگزاری کرد پرس حضور یافته تا به شائبه هایی که در خصوص طرح سوال از شهردار سنندج به وجود آمده پاسخگو باشیم و اعلام کنیم از حقوق خود بنا بر اعتمادی که مردم به ما کرده اند، دفاع می کنیم.

(خبرگزاری کرد پرس در راستای شفاف سازی هر چه بیشتر آمادگی خود را برای پوشش دیدگاه ها و نظرات سایر اعضای شورای شهر، شهردار، کارشناسان و ناظران و صاحبنظران در مورد مسائل شهرداری سنندج اعلام می دارد)

کد خبر 27730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha