عفو بین الملل: مقامات اقلیم کردستان باید به برخورد خود علیه روزنامه‌نگاران پایان دهند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سازمان عفو بین الملل گفت: مقامات دولت اقلیم کردستان باید فورا به برخوردهای خود علیه آزادی مطبوعات و آزادی بیان، دستگیری، ضرب و شتم و محاکمه های ناعادلانه روزنامه نگاران پایان دهند. عفو بین الملل افزود که علیرغم چندین هشدار، مقامات اقلیم کردستان همچنان به محدود کردن روزنامه‌نگاران و شکنجه آنها ادامه می دهند که این برخلاف قوانین حقوق بشر و روزنامه‌نگاران است.

به گزارش کردپرس به نقل از NRT، سازمان عفو ​​بین‌الملل با انتشار گزارشی درباره آزادی مطبوعات در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که مقامات اقلیم کردستان همچنان به نقض آزادی مطبوعات و آزادی بیان و محاکمه‌های ناعادلانه روزنامه‌نگاران ادامه می‌دهند، به گونەای که  تنها در طول سه ماه گذشته 10 روزنامه‌نگار به اتهامات مختلف بازداشت شدەاند.

در این گزارش اشاره شده است؛ آزادی مطبوعات در اقلیم کردستان به حدی محدود شده است که هیچ روزنامه نگاری در انجام کار خود آزادی کامل ندارد و این خلاف خواست سازمان های بین المللی است و از سران اقلیم خواسته می‌شود به آزادی روزنامه نگاران احترام بگذارند. در اقلیم کردستان هر ساله چندین روزنامه‌نگار به اتهامات مختلف و بی اساس دستگیر و مجازات می‌شوند.

به گزارش "مرکز مترو"، در سال گذشته 37 خبرنگار بازداشت و 27 مورد تخلف نسبت به آنها صورت گرفته است.

گزارش عفو بین الملل همچنین تصریح کرده است؛ مقامات اقلیم کردستان به داشتن آزادی مطبوعات در اقلیم افتخار می کنند، اما با توجه به سرکوب آزادی مطبوعات، آزار و اذیت، ارعاب و پیگرد قانونی روزنامه‌نگاران، به ویژه روزنامه‌نگارانی که گزارش هایی در مورد پرونده های فساد منتشر کرده اند یا از برخورد مقامات با مسائل اجتماعی انتقاد کرده اند، ادعایی مضحک است.

کد خبر 2770117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha