عضو فراکسیون جماعت عدالت در مجلس عراق: موضوع سه ماه حقوق معوقه را به دادگاه فدرال ارائه دادم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ عضو فراکسیون جماعت عدالت در مجلس عراق اعلام کرد موضوع سه ماه حقوق پرداخت نشده را به دادگاه فدرال ارائه دادم.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، سوران عمر عضو فراکسیون جماعت عدالت در مجلس عراق روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از پاسخ نخست وزیر عراق در خصوص حقوق پرداخت نشده سه ماه کارمندان در سال ۲۰۲۳ موضوعی را به منظور تعیین تکلیف این سه ماه حقوق پرد اخت نشده که براساس حکم دادگاه فدرال  به شماره فدرالی ۲۲۴ و موحدتها ۲۲۹/اتحادیه /۲۰۲۳ باید به کارمندان و بازنشستگان و مستمری‌بیگران سازمان تامین اجتماعتی  اقلیم پرداخت شود  به دادگاه فدرال ارائه دادم.

سوران عمر افزود: عدم دریافت سه ماه حقوق پرد اخت نشده کارمندان اقلیم کردستان برای ماههای ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ سال ۲۰۲۳ دلیل طرح دو شکایت در دادگاه عالی فدرال و صدور حکم شماره ۲۲۴ و موحدتها/۲۶۹/اتحادیه/۲۰۲۳ شد بر اساس این حکم پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان و بازنشستگان و مستمری بگیران بر عهده دولت عراق از طریق ملی کردن حقوق است.

وی افزود با ارائه نامه شماره ۷۰۲ به تاریخ  ۲۰۲۴/۲/۲۵ و با امضای ۲۵ نفر از اعضای مجلس و به استناد به حکم دادگاه فدرال به شماره ۲۲۴ و موحدتها ۲۶۹/اتحادیه/۲۰۲۳ از نخست وزیر عراق خواستیم به صورت مشترک با دولت اقلیم کردستان از محل درآمدهای غیر نفتی این سه ماه حقوق معوقه را پرداخت کنند.

سوران عمر خاطر نشان کرد دفتر ریاست جمهوری به نامه شماره ۲۳۱۰۲۷۳/۳۰۰۲ مورخه ۲۰۲۴/۳/۲۷ در پاسخ به این موضوع پایبندی خود را به قانون بودجه عمومی عراق برای سالهای متوالی ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ و حکم دادگاه فدرال اعلام کرد.

کد خبر 2769411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha