اگر حزب دمکرات کردستان در انتخابات آتی شرکت نکند چه اتفاقی روی خواهد داد؟ /آریز عبدالله

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ آریز عبدالله عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان در یادداشتی به پیامدهای ناشی از عدم مشارکت حزب دمکرات کردستان در انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان پرداخته است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری سپی میدیا، متن یادداشت آریز عبدالله به این شرح است:

 حزب دمکرات کردستان با بهانەجویی می‌خواهد حداقل انتخابات آتی در موعد مقرری که از سوی رئیس اقلیم کردستان تعیین و کمیسیون عالی انتخابات نیز مشغول آمادەسازیهای آن است، برگزار نشود، اگر احزاب دیگر کردستانی بر موضع خود پافشاری کنند و یک بار دیگر انتخابات به تعوق نیفتد با بروز چند احتمال مواجه خواهیم شد:

  1. انتخابات بدون حضور حزب دمکرات کردستان برگزار شود.
  2. انتخابات برگزار شود و حزب دمکرات کردستان مانع برگزاری آن در اربیل و دهوک شود.
  3. عراق سرپرستی این روند را بر عهده بگیرد.
  4. انتخابات در مناطق و استانهایی برگزار شود که حزب دمکرات کردستان قادر به ممانعت از آن نشود.

بروز موارد اول و سوم دشوار خواهد بود در این صورت ممکن است انتخابات به صورت نصف و نیمه برگزار شود و باعث ابطال سراسری انتخابات گردد.

با عدم برگزاری انتخابات روند سیاسی و دمکراسی در اقلیم کردستان پسرفت خواهد کرد و موجودیت اقلیم کردستان در معرض خطر نابودی و انحلال قرار خواهد گرفت.

با برگزاری ناتمام انتخابات احتمال دو اداره‌ای شده اقلیم کردستان (دو قطبی شدن) وجود دارد، که از نحوه مدیریت کنونی و مواضع حزب حاکم نیز بروز چنین امری انتظار می‌رود.

به عبارتی ما در میان بحرانی قرار گرفته‌ایم، احزاب و نیروهایی که بر اقلیم کردستان هژمونی دارند دو بخش هستند بخشی از آنها در تلاش برای رفع مشکلات هستند و با ما همکاری می‌کنند بخش دیگری از آنها در تلاش برای تعمیق و ایجاد انشقاق بیشتری میان ما هستند.

بنابراین وظیفه و تفکر منطقی این است که حزب دمکرات کردستان از خر شیطان پیاده شود! و با احزاب دیگر و با هم توسط راهکاری دمکراتیک، وطن خود را از این بحران خطرناک نجات دهیم، خلاف این امر، بعید نیست که بروز چنین اتفاقی باعث شود که مردم ما  آنقدر بهای سنگینی بپردازند که در دهه‌های آینده نیز نتوانیم آن را جبران کنیم.

کد خبر 2768882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha