هشدار نارنجی هواشناسی در آذربایجان غربی صادر شد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هشدار نارنجی با احتمال سطح خسارت گسترده در این باره صادر شده است و لازم است شهروندان به محتوای این هشدارها توجه داشته باشند.

مهدی صابری در این باره افزود: سامانه بارشی که از روز جمعه در استان فعال شده است روز یکشنبه تقویت می شود و انتظار داریم با تقویت آن بر شدت بارندگی ها در مرکز و جنوب استان افزوده شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه همراه با وزش بادهای شدید در بعد از ظهر است که سرعت آن تا ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز پیش بینی می شود، اظهار کرد: لازم است تا محکم سازی بناها و سازه های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی، آمادگی دستگاه های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

صابری افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها مسیل ها و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است دستگاههای خدمات رسان اجرایی و شهروندان به این هشدارها توجه کافی داشته باشند و تا اطلاع ثانوی در تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

کد خبر 2768546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha