پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان بر اساس حکم دادگاه فدرال و پس از بررسی مجدد تعداد و اطلاعات کارمندان انجام خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- د. نرمین معروف در اظهاراتی به کردپرس گفت: اگرچه بر اساس حکم دادگاه فدرال، بغداد ملزم به پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان شده است اما این پرداخت پس از اجرای فرایند "ملی کردن حقوق" و بررسی مجدد اطلاعات کارمندان توسط بغداد انجام خواهد شد.

د. نرمین معروف عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگان عراق در گفتگوی اختصاص با کردپرس به موضوع ارسال حقوق کارمندان اقلیم کردستان از بغداد اشاره کرد و گفت: بر اساس حکم دادگاه فدرال، باید حقوق تمامی حقوق‌بگیران اقلیم کردستان اعم از کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی پرداخت شود؛ اما این موضوع پس از انجام بررسی مجدد پرونده‌هایشان در فرایند موسوم به ملی کردن حقوق (توطین) انجام خواهد شد.

پس از صدور حکم دادگاه فدرال و متعهد کردن بغداد نسبت به پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان، وزیر دارایی عراق در اظهاراتی سوگند یاد کرد که این آخرین 618 میلیاردی خواهد بود که به صورت وام به اربیل پرداخت خواهد کرد و تا زمانی که طرح "ملی کردن حقوق" اجرا نشود مبلغی پرداخت نخواهد کرد. این طرح نیز مستلزم آن است که تمامی کارمندان اقلیم کردستان دارای حساب بانکی باشند و از طریق کارت الکترونیکی، حقوق خود را دریافت کنند. وزیر دارای عراق مدت یک ماه به اقلیم کردستان فرصت داده است تا برای تمامی کارمندان خود ضمن افتتاح حساب، کارت بانکی تهیه کند. این در حالی است که به نظر می‌رسد افتتاح حساب و تهیه کارت بانکی برای یک میلیون و 200هزار کارمند اقلیم نیازمند زمان بسیار بیشتری باشد.

دکتر نرمین معروف به پرسش کردپرس دربارۀ فرصت یک ماهه اربیل در خصوص اجرای طرح "ملی کردن حقوق" و زمان واقعی مورد نیاز برای افتتاح حساب و اجرای این طرح پاسخ داد و گفت: من فکر نمی‌کنم که فرایند افتتاح حساب و اجرای طرح "ملی کردن حقوق" نیازمند چندین سال زمان باشد. زیرا اقلیم کردستان در چند سال اخیر، سرشماری و آمارگیری را در خصوص حقوق‌بگیران خود انجام داده و می‌توان از این آمارها برای افتتاح حساب بانکی استفاده کرد.

در پایان، این پرسش از دکتر نرمین مطرح شد که اگر چنانچه فرایند افتتاح حساب کارمندان اقلیم کردستان بیش از یک ماه زمان نیاز داشت، آیا بغداد به پرداخت حقوق کارمندان اقلیم همچنان ادامه خواهد داد؟ وی در پاسخ به این پرسش گفت: باید بغداد به این پرسش پاسخ دهد. لکل حادثِ حدیث.

کد خبر 2767693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha