تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی اتاق بازرگانی ارومیه با استان شرقیه شمالی عمان امضا شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه روابط و تعامل با کشورهای همسایه، از اولویت های استان بوده و در راستای راهبردهای دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش کردپرس، جواد کرمی امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی ارومیه و استان الشرقیه شمالی عمان افزود: آذربایجان‌غربی به برکت دولت سیزدهم و تلاش مقام عالی استان، نقش اصلی را در دیپلماسی همسایگی مدنظر رییس جمهور ایفا می کند.

او بیان کرد: همسایه، فقط به معنای داشتن مرز مشترک نبوده و کشورهایی که به نوعی اقتصاد خود را با آنها مرتبط می کنیم، همسایه ما هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: حضور استاندار آذربایجان غربی و هیات اقتصادی در سوریه و برنامه ریزی برای همکاری با کشورهایی از جمله روسیه، نشان از عزم جدی مقام عالی استان برای گسترش روابط اقتصادی دارد.

کرمی همچنین با بیان اینکه در برقراری دیپلماسی فعال، نقش اتاق های بازرگانی یک مولفه اصلی است، اضافه کرد: ارتباط بخش خصوصی آذربایجان غربی با استان شرقیه شمالی عمان، یکی از اولویت ها در راستای ارتباط با کشورهای دوست و برادر است.

او در پایان افزود: با توجه به ظرفیت اقتصادی آذربایجان غربی و موقعیت و همسایگی با سه کشور، می توانیم از ظرفیت هاب منطقه ای استان برای توسعه مراودات الشرقیه شمالی عمان استفاده کنیم.

در این آیین تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای روسای اتاق های بازرگانی ارومیه و الشرقیه شمالی عمان رسید.

کد خبر 2767589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha