علی محمد صالح: حذف کرسی اقلیتهای ترکمن و ارمنی اقدام مهمی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ نماینده پنجمین دوره پارلمان کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد قرار است در تاریخ ۲۰۲۴/۲/۲۱ دادگاه عالی فدرال تصمیم خود را در خصوص سیستم انتخاباتی پارلمان کردستان صادر کند با توجه به تجربه دو ساله خود در پارلمان می‌گویم حذف کرسی اقلیتهای ترکمن و ارمنی‌ها اقدام مهمی است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه‌ خبری آوینه، علی محمد صالح نماینده پنجمین دوره پارلمان کردستان حذف کرسی اقلیتهای ترکمن و ارمنی را به دلایل زیر اقدام مهمی دانست:

  1. ترکمن‌ها یک قوم هستند آیا جایز است یک نماینده کرد با ۱۵ هزار رای به پارلمان برود و یک ترکمن نیز با ۱۹۴ رای راهی پارلمان شود؟
  2. اقلیهای ترکمن نتوانسته‌اند که نماینده قوم خود باشند بهترین سند این ادعا آن است که رای دهندگان عمومی ترکمن به آنها رای ندادند بلکه جز آرای ویژه (نظامی) بودند.
  3. آنها در پارلمان نمایندگی واقعی حزب دمکرات کردستان را بر عهده داشتند بهترین گواه این است که هیچ پروژه و طرح قومیتی برای ترکمن ها نداشته‌اند بلکه انها با مواضع حزب دمکرات کردستان همسو بوده‌اند.
  4. اگر نمایندگی قومیتها رسمیت داشت ترکمن‌ها و ارمنی‌ها در مجلس عراق دارای کرسی می‌بودند.
  5. آنها می‌گویند ۲۰۰ هزار نفر رای دهنده ترکمن دارند این تعداد بیش از ۱۰ کرسی کسب خواهد کرد پس چرا به ۵ کرسی راضی هستند!؟

علی محمد صالح تاکید کرد حذف کرسی اقلیتها و ارمنی‌ها، تقسیم کردستان به چهار حوزه انتخاباتی و مدیریت انتخابات از سوی کمیسیون عراق سه اقدام مهم به شمار می‌آیند.

کد خبر 2767163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha