۶۹۸ پرستار کردستانی دارای پروانه صلاحیت حرفه ای هستند

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون طی ۱۴ مرحله به ۶۹۸ نفر از پرستاران شاغل در مراکز تابعه این دانشگاه، پروانه صلاحیت حرفه ای ارائه شده است.

به گزارش کرد پرس، حیدر ایزدی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری یکی از مهمترین آزمون های وزارت بهداشت است که شباهت زیادی به آزمون RN دارد.

وی با بیان اینکه افرادی که مدرک کارشناسی رشته هایی همچون پرستاری، اتاق عمل و هوشبری را اخذ کرده اند، می توانند در این آزمون شرکت کنند، افزود: این آزمون هر ۶ ماه یک بار (۲ بار در سال) به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه این گواهی صلاحیت حرفه ای برای پنج سال اعتبار دارد، اظهار کرد: کسب پروانه صلاحیت حرفه ای برای ایفای هرگونه نقش و ارائه خدمات پرستاری در سطح جامعه و مراکز و موسسات بهداشتی، درمانی، آموزشی و توانبخشی دولتی (کشوری و لشکری)، غیر دولتی (خصوصی، تامین اجتماعی و خیریه) و مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل به افراد، خانواده ها، گروه ها و جوامع، الزامی است.

ایزدی ادامه داد: آزمون صلاحیت پرستاری به عنوان یک راه برای سنجش توانایی های شغلی افراد در این رشته در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: شرایط تمدید گواهی صلاحیت حرفه ای، کسب ۲۵ امیتاز باز آموزی در سال از سوی دفتر آموزش مداوم وزارت بهداشت و قبولی در آزمون علمی است.

کد خبر 2766164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha