هیأت اقلیم کردستان از مقامات بغداد خواسته است تا زمان اصلاح قانون بودجه به منظور تامین حقوق کارمندان به اقلیم کردستان وام پرداخت کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_هیأت اعزامی اقلیم کردستان به بغداد بعد از سه روز برگزاری جلسات و مذاکرات به اربیل بازگشت. به گزارش رسیده این هیأت از مقامات بغداد خواسته است تا زمان اصلاح قانون بودجه برای تامین حقوق کارمندان اقلیم به آنها وام پرداخت کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، «هنر جمال» سخنگوی وزارت اقتصاد و دارایی دولت اقلیم کردستان در خصوص روند گفتگوهای میان بغداد و اقلیم کردستان به رسانه حزب دمکرات کردستان اعلام کرد این گفتگوها به منظور حل مشکل حقوق و بودجه اقلیم کردستان به خوبی پیش رفته‌اند.

بنابه گزارشات رسیده هیات اقلیم کردستان از مقامات بغداد خواسته است مبلغ بودجه حقوق کارمندان اقلیم را در بودجه عمومی از همه هزینه‌های دیگر تفکیک شود. هنر جمال در این باره افزود: موضوع حقوق کارمندان اقلیم کردستان، هزینه استخراج و تولید و انتقال نفت دو موضوع اصلی این گفتگوها بوده است ما در این باره دیدگاه و نظرات خود را به دولت عراق اعلام کرده‌ایم و به این ترتیب باید دولت عراق سالیانه ۱۰۰۰۰ میلیارد دیناری که برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان تعیین شده است را از هزینه‌های دیگر تفکیک کند و کارمندان اقلیم نیز مانند سایر کارمندان عراق به موقع حقوق خود را دریافت کنند.

هنر جمال افزود: مشکلی دیگر که تا کنون در قانون بودجه حل نشده باقی مانده است موضوع هزینه استخراج و تولید و انتقال نفت اقلیم کردستان است ما در این باره نیز نقطه نظرات خود را به دولت بغداد ارائه داده‌ایم تا هنگام اصلاح قانون بودجه این مشکل برطرف شود.

نامبرده در خصوص زمان اصلاح قانون بودجه عمومی عراق اشاره کرد: دو طرف اصرار دارند تا در نزدیکترین زمان ممکن این اقدام انجام گیرد و وعده داده شده است که این موضوع در اولویت برنامه کاری مجلس قرار گیرد همزمان فضای گفتگوها بسیار مثبت بود.

وی در خصوص این که آیا این هیأت دوباره به بغداد خواهد رفت گفت: «هر زمان که لازم باشد هیأت اقلیم کردستا به بغداد خواهد رفت».

هنر جمال دربارۀ ارسال وام به منظور تامین حقوق کارمندان اقلیم کردستان تا زمان اصلاح بودجه اعلام کرد ارسال پیش پرداخت یا هر مبلغ پولی به صورت وام تا زمان اصلاح قانون بودجه و رسیدن به مرحله اجرای آن، جز اختیارات نخست وزیر عراق است که این  موضوع را در هیأت وزیران به رای بگذارد تا تصمیم لازم در این باره اتخاذ گردد.

سخنگوی وزارت دارایی اقلیم ضمن اظهار امیدواری برای تصویب اصلاح قانون بودجه سال ۲۰۲۴ و رفع همه موانع پیش روی پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان افزود هدف اصلی ما رفع مشکل پرداخت حقوق کارمندان است.

کد خبر 2765559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha