پ.ک.ک در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه حضور ندارد

سرویس جهان- فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه می گوید بر خلاف نظر ترکیه، نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه حضور ندارند.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی(عبدی) فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه ارتباط داشتن نیروهایش با حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک را رد کرد.

البته او در مصاحبه با المانیتور آمریکا، گفت که نیروهای پ.ک.ک در اوج مبارزه نیروهای کرد سوریه با داعش، به آنها در این روند کمک کرده اند اما در حال حاضر در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه حضور ندارند.

مظلوم کوبانی تاکید کرد بر خلاف اظهار نظرهای مقامات ترکیه، نیروهای تحت امر او هیچ گونه ارتباط و یا همکاری در جریان حملات نیروهای پ.ک.ک به نیروهای ارتش ترکیه در اقلیم کردستان نداشته اند.

مظلوم کوبانی ضمن ابراز نگرانی از حملات جنگنده های ترکیه برای تخریب زیرساخت های حیاتی نفت، آب و برق در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، از دولت آمریکا خواست از تحویل جنگنده های نسل جدید اف 16 به ترکیه خودداری کند زیرا به گفته او، ترکیه از این تجهیزات پیشرفته آمریکایی برای نابودی منطقه تحت کنترل کردهای سوریه استفاده خواهد کرد.

فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه از واکنش منفعلانه آمریکا در برابر حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه ابراز نگرانی کرده و نسبت به حمایت درازمدت واشنگتن از کردهای سوریه در درازمدت نیز ابراز ناامیدی کرد.

کد خبر 2765061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha