بارش برف و باران از فردا در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و باران از بعد از ظهر چهارشنبه هفته جاری، بخش های وسیعی از استان را فرا می‌گیرد و تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش کردپرس، مهدی صابری افزود: با عبور امواجی از تراز میانی جو از روز چهارشنبه شرایط جوی برای افزایش سرعت وزش باد و بارش باران و برف در نقاط مختلف استان فراهم می شود.

او ادامه داد: منطقه اثر این مخاطره چهارشنبه و پنج شنبه کلیه مناطق استان را در بر می‌گیرد. روز جمعه به صورت موقتی ناپایداری‌ها کاهش می‌یابد و روز شنبه مجدداً کلیه مناطق استان را در بر می‌گیرد و در نهایت مخاطره در این روز به پایان می‌رسد.

صابری گفت:احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها و لغزندگی جاده‌ها دور از انتظار نیست لذا دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی لازم را برای مقابله با این مخاطرات داشته باشند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی همچنین توصیه کرد؛ از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و مردم از فعالیت‌های کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

 صابری با اشاره به اینکه غبار آلودگی، مه صبحگاهی و کاهش دید نیز برای ساعت های صبح پیش بینی می شود، بیان کرد: این شرایط تا روز پنجشنبه ادامه می یابد و لازم است شهروندان تدابیر لازم را در این شرایط رعایت کنند.

او با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان نقده با ۹ درجه سانتی گراد زیرصفر به عنوان سردترین شهر استان ثبت شده است، ادامه داد: در این مدت بوکان با ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بود.

کد خبر 2764055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha