٣٧ شهر آذربایجان غربی دارای بافت فرسوده است/ ٧ شهر دارای محدوده تاریخی

سرویس آذربایجان غربی- معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آمارهای موجود ۳۷ شهر آذربایجان‌غربی دارای محدوده بافت فرسوده، ۹ شهر دارای محدوده سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و ۷ شهر دارای محدوده تاریخی است.

به گزارش کردپرس، رسول عطایی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، با اشاره به تصویب برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری در استان، گفت: ۵۷۲ طرح برای اجرای این برنامه در سطح استان تعریف شده که در ۸ شهر اجرایی می‌شود.

او افزود: ارزش ریالی این تعداد طرح ۵۵ هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال برآورد شده که شامل طرح‌های روبنایی، زیربنایی و توانمندسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

عطایی ادامه داد: اجرای طرح‌های برنامه اقدام مشترک موجب ارتقای سطح زندگی ساکنین، افزایش سرانه‌های اجتماعی و شهروندی، ایجاد حس تعلق و افزایش مشارکت مردمی در محدوده‌ها هدف بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت اجرای بسته‌های تشویقی در آذربایجان‌غربی بیان کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) در شهرهای ارومیه، خوی و بوکان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده و در باقی شهرهای آذربایجان‌غربی نیز در دست اقدام برای اجراست.

عطایی با بیان اینکه براساس مطالعات صورت گرفته در مجموع ۵ هزار و ۸۸۱ هکتار محدوده بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی وجود دارد.،گفت: شهرداری‌های سطح استان باید در اجرای برنامه اقدام مشترک و بسته‌های تشویقی اهتمام ویژه داشته باشند تا روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری به سرعت پیش رود.

او تاکید کرد: گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت تاریخی در استان از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است.

کد خبر 2763785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha