دولت اقلیم کردستان نسبت به پرداخت بدهیهای خود به دولت فدرال پایبند نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده استان بصره و عضو کمیسیون نفت و انرژی در مجلس عراق از عدم پایبندی اقلیم کردستان به پرداخت بدهیهای خود به دولت مرکزی خبر داد.

به گزارش کردپرس، علاء الحیدری در گفتگو با خبرگزاری«ارث نیوز» با بیان اینکه دولت اقلیم کردستان به پرداخت بدهیهای خود به دولت فدرال پایبند نیست، گفت:اکنون نشست ها و گفتگوهایی بین دولت عراق و استان های تولید کننده نفت در این کشور به منظور تصویب پیش نویس قانون نفت و گاز عراق که درچندین دوره مجلس نمایندگان معطل مانده است، جریان دارد.

الحیدری با اشاره به اینکه کمیسیون نفت و گاز مجلس نمایندگان در نامه‌ای رسمی به نخست‌وزیرعراق،از وی خواسته است تا موضوع پیش‌نویس قانون نفت و گاز را حل و فصل کرده و آن را برای بررسی و سپس تصویب به مجلس نمایندگان ارائه دهد ، افزود:تاکنون نشست ها و رایزنی ها و بحث های بین استان های تولید نفت و دولت های فدرال و اقلیم کردستان ثمربخش نبوده است و همین مسئله تصویب پیش نویس قانون نفت و گاز را که اگر به تصویب برسد، شاهد برقراری ثبات بین بغداد- اربیل و توزیع عادلانه ثروت درکشور خواهیم بود، به تعویق انداخته است.

وی تصریح کرد: اقلیم کردستان خود را ملزم به پرداخت بدهی های مالی خود که ازفروش نفت و غیره به دست می آورد، به دولت مرکزی نمی داند.

کد خبر 2760648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha