بختیار علی: حتی اگر جهان موافق دولت کردی باشد احزاب کرد آنقدر دچار پراکندگی شده‌اند که موفق به تشکیل دولت نخواهند شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ بختیار علی، نویسند و متفکر نامدار کرد در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان اپوزیسیون را در اقلیم کردستان به یک عروسک خیمه شب بازی تبدیل کرده‌اند تا مایه تمسخر و خنده‌ گردند.

به گزارش کردپرس به نقل از هاولاتی، بختیار علی نویسنده و روشنفکر کرد در مصاحبه‌ای با روزنامه هاولاتی در خصوص تجربه حکمرانی کردی و موضوع کرد در سطح جهانی و داخلی گفت تجربه حکمرانی کردی فاجعه بار است دو حزب حاکم اتحادیه میهنی کردستان و دمکرات کردستان وضعیتی را به وجود آورده‌اند که مردم فکر کنند شکست خورده‌اند و  در آینده نزدیک مردم از دستشان راحت خواهند شد. این اقدام مانند افیونی است تا در منصب قدرت باقی بمانند.
بختیار علی  در خصوص جایگزین و بدیل این دو حزب برای حکمرانی بدبینانه سخن گفت و اعلام کرد هیچ جایگزینی وجود ندارد چون حتی اپوزیسیون هم در اقلیم کردستان به یک عروسک خیمه شب بازی  تبدیل شده که مایه خنده و مسخره اتحادیه میهنی و حزب دمکرات شده است.
این نویسنده برجسته کردستان درباره اینکه چرا مردم کردستان برای دریافت حقوق به بغداد پناه می‌برند گفت یک شهروند ساده وقتی که مشاهده میکند رهبرانش در مشارکت‌های اقتصادی با مافیای آنکارا، تهران و بغداد پول دریافت می‌کنند راضی می‌شود که برای دریافت حقوق غارت شده خود به بغداد بیاندیشد کسی نمی‌تواند یک شهروند عادی را که شکم فرزندش خالی است و منابع میهنش به تاراج رفته است خائن خطاب کند.
بختیار علی در پاسخ به سوالی که بعد از گذشت ۱۰۰ سال از بسته شدن پیمان لوزان وی مواضع و نظرات جریانهای سیاسی کرد را چگونه ارزیابی می‌کند اعلام کرد در شرایط فعلی حتی اگر همه جوامع بین‌المللی راضی به استقرار دولت کردی باشد واقعیت سیاسی  احزاب کرد آنقدر  پراکنده شده است و سیاستمداران کرد آنقدر ستمکار هستند که حتی احتمال ایجاد یک قدرت محلی کردی را نیز ضعیف کرده‌اند.

کد خبر 2759941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha