اقلیم کردستان نباید از نظر آزادی بیان پسرفت کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ معاون نخست وزیر عراق با مارک سترو سرکنسول جدید آمریکا در اقلیم کردستان دیدار کرد، دو طرف در این دیدار چند موضوع مهم را بررسی کردند و در خصوص اینکه اقلیم کردستان نباید از نظر آزادی بیان پسرفت کند هم عقیده بودند.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، به گزارش دفتر معاون نخست وزیر اقلیم کردستان روز چهارشنبه قباد طالبانی با مارک سترو سرکنسول کشور آمریکا در عراق دیدار کرد قباد طالبانی ضمن تبریک به سرکنسول آمریکایی به خاطر آغاز به کارش در اقلیم کردستان برای وی در طول زمان انجام وظیفه‌اش آروزی موفقیت کرد

در بخش دیگری از این دیدار در خصوص آزادی بیان و عرصه خبرنگاری در اقلیم کردستان هم عقیده بودند که نه تنها اقلیم کردستان نباید در این بخش پسرفت کند بلکه باید روابط سالمتر و حرفه‌ای تری میان قدرت سیاسی و رسانه‌ها به وجود آید.

در محور دیگر این دیدار وضعیت فعالان و سارمانهای اجتماعی مورد گفتگو قرار گرفت و بر لزوم همکاری بیشتر سازمانهای مدنی در همه شهرها و شهرستانههای اقلیم کردستان تاکید شد.

در بیانیه دفتر معاون نخست وزیر آمده است قباد طالبانی در این دیدار بر ضرورت تداوم انجام فرآیند اصلاحات در وزارت پیشمرگه و بر حذر نگه داشتن این وزارتخانه از کشمکشها و اختلافات سیاسی  تاکید کرده است

کد خبر 2759913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha