نماینده سابق پارلمان کردستان: لازم است میان کشور عراق و کشور ترکیه در خصوص اعلام منطقه پرواز ممنوع تصمیم گیری شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ یکی از نمایندگان سابق پارلمان کردستان اعلام کرد از طریق تعیین منطقه پرواز ممنوع برای متوقف کردن حملات ارتش ترکیه بر علیه خاک اقلیم کردستان اقدام شود.

به گزارش کردپرس به نقل از خلک، سالار محمود نماینده سابق پارلمان کردستان اعلام کرد به منظور متوقف کردن جملات پهبادی ارتش ترکیه به اقلیم کردستان وظیفه دولت عراق است که این مسئله را در شورای امنیت مطرح کند و تصمیم منطقه پرواز ممنوع را به دولت ترکیه تحمیل کند.

وی خواست که کشته شدن سه شهروند عرب در مسیر اصلی و عمومی پنجوین و کشته شدن دو شهروند دیگر کرد در مسیر دوکان و دیگر حملات مداوم ارتش ترکیه را به پرونده شکایتی بر علیه دولت ترکیه تبدیل کنند.

سالار محمود همچنین اعلام کرد که ترکیه شرایط بی ثباتی را در اقلیم کردستان به وجود آورده است و به این شکل از انجام جنایات های خود کوتاه نمی‌اید و باید متوقف گردد. و در ادامه افزود اینگونه حملات اقداماتی ناروا هستند و پیامدهای بین المللی خطرناکی در بر دارد  تنها بر علیه یک حزب و احزاب خاصی نیست یک نوع جنگ با همه ملت کرد است این شرایط نیازمند موضع جدی و عملی است  سکوت در مقابل این اقدامات یعنی تسلیم شدن.

کد خبر 2759464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha