دلایل عدم پرداخت سهم دولت اقلیم کردستان از بودجه عمومی 2023 از سوی دولت فدرال

سرویس عراق و اقلیم کردستان- معاون وزیر دارایی اسبق عراق، درخواست اربیل برای تحویل فقط درآمدهای نفتی و گمرکی به بغداد را یکی از دلایل عدم پرداخت سهم دولت اقلیم کردستان از بودجه عمومی 2023عراق  از سوی دولت فدرال، اعلام کرد.

 به گزارش کردپرس، فاضل نبی در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» گفت: مشکل بزرگ بین بغداد- اربیل  درعدم تحویل سهم اقلیم کردستان از بودجه عمومی عراق این است که بغداد می خواهد همه درآمدهای نفتی و غیرنفتی اقلیم  را دریافت کند، امااربیل معتقد است که فقط باید درآمدهای  نفتی و گمرکی را به بغداد تحویل دهد.

فاضل نبی با بیان اینکه مشکل اصلی این است که وزارت دارایی عراق تاکنون هیچگونه دستورالعملی برای اجرای قانون بودجه صادر نکرده است، افزود: برخی ازبندهای قانون بودجه تحریک آمیز است، با اینحال مشکلات بین بغداد- اربیل درحال حل شدن هستند.

وی تصریح کرد: اکنون بزرگترین مشکل دردرآمدهای غیرنفتی است، زیرا دولت اقلیم کردستان درآمدهای گمرکی خودرا درآمدهای حاکمیتی می داند که 50 درصد آن سهم دولت مرکزی و 50 درصد سهم اقلیم است، اما بغدادمی خواهدبرهمه این درآمدها از جمله درآمدهای گمرکی، مالیاتی و عوارضی سیطره داشته باشد.

کد خبر 2759440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha