وزارت امورخارجه آمریکا خطاب به NRT: صاحبان قدرت اقلیم کردستان نباید خبرنگاران را وادار به سکوت کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ وزارت امور خارجه آمریکا به رسانه اینترنتی ان آر تی اعلام کرد به طور مداوم آزادی خبرنگاران را تکرار کرده است و  از صاحبان قدرت اقلیم کردستان خواست تا خبرنگاران را وادار به سکوت نکنند حتی اگر منتقد عملکرد دولت هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از ان آر تی، روز جمعه تاریخ ۲۰۲۳/۷/۲۱ وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال ان ار تی درخصوص وضعیت خبرنگاران اقلیم کردستان در سایت رسمی خود  اعلام کرد آمریکا به طور مداوم بر آزادی خبرنگاران تاکید کرده است.

همچنین از صاحبان قدرت اقلیم کردستان خواست تا خبرنگاران را وادار به سکوت نکنند و دگراندیشان و منتقدان دولت را تهدید نکنند.

این وزارتخانه اشاره کرد در حال حاضر با شرکای خود در عراق  در خصوص وضعیت خبرنگاران در حال گفتگو هستند.

این موضع رسمی وزارت امور خارجه آمریکا به دنبال آن می‌آید که دادگای اربیل چهار سال دیگر را به محکومیت خبرنگار شیروان شیروانی افزود و پس از صدور این حکم امید بروشکی به رسانه‌ها اعلام کرد  اتخاذ این تصمیم حکم دادگاه نیست بلکه تصمیم مسرور بارزانی است.

براساس آمارهای سندیکای خبرنگاران کردستان در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۴۴ مورد نقض حقوق خبرنگاران و گزارشگران در اقلیم کردستان اتفاق افتاده است.

بیشتز از سه سال است که شماری از فعالان و خبرنگاران بادینان از سوی دستگاه اطلاعاتی اقلیم کردستان دستگیر شده‌اند و که تا کنون تعدادی از آنها آزاد شده‌اند و بعضی دیگر به محکومیت آنها اضافه شده است.

کد خبر 2758580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha