از موضع دولت عراق در قطع روابط با سوئد، قدردانی می کنم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس پارلمان عربی از موضع دولت عراق مبنی بر قطع روابط با سوئد قدردانی کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری«ناس نیوز» عادل عبدالرحمن العسومی در بیانیه ای با اشاره به اینکه « وی از موضع دولت عراق درقطع  روابط با سوئد، قدردانی می کند، اقدام مسئولان سوئدی به اجازه دادن برای دومین بار به یکی از افرطگرایان به آتش زدن نسخه ای از قرآن کریم را  به شدت محکوم کرد.

العسومی در بیانیه خود ضمن درخواست از جامعه بین المللی به دست زدن به تحرکی فوری برای توقف این گونه تجاوزات به قرآن کریم و حفاظت از مقدسات اسلامی، نسبت به خطرات برانگیختن احساسات مسلمانان در سراسر جهان، به دلیل اینکه این موضوع همه را وارد چرخه خشونت خواهد کرد، هشدار داد. 

رئیس پارلمانی عربی در این بیانیه همچنین از کشورهای عربی خواست تا روابط دیپلماتیک خود را با سوئد قطع ومحصولات آن را تحریم و به آن کشورسفر نکنند و  برای اعمال فشار به دولت سوئد و جلوگیری از بی توجهی آن به احساسات و مقدسات مسلمانان ،کمپینی برای تحریم اقتصادی این کشور از سوی ملت‌های عربی و اسلامی به راه بیاندازند.

وی تاکید کرد: موضع پارلمان عربی ثابت است و بر اهمیت گسترش ارزش های مدارا و همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان، احترام به نمادها و مقدسات و نفی نفرت انگیزی و افراط گرایی، مبتنی است.

کد خبر 2758529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha