بیش از ١٥ هزار نفر از جشنواره گیلاس اشنویه بازدید کردند

سرویس آذربایجان‌غربی- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه گفت: در مدت سه روز از ۱۴ تا ۱۶ تیر بیش از ۱۵ هزار نفر از جشنواره گیلاس اشنویه بازدید کردند.

به‌گزارش کردپرس، روناک تاسا با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال جشنواره گیلاس اشنویه برای ششمین سال برگزار می‌شد با استقبال خوب مسافران از سطح کشور همراه بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه افزود: در طول برگزاری جشنواره مسافران از غرفه‌های صنایع‌دستی، غذاهای محلی و محصولات باغی بازدید کرده و نیز در تور یک روزه گردشگری شرکت کردند.

او گفت: همچنین در این جشنواره ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری اشنویه معرفی شد که مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

 تاسا اظهار کرد: بازدید از جاذبه‌های گردشگری ییلاقات برده‌میش، منطقه گردشگری قلاتیان، باغ بهشت، پارک جنگلی قلاتوک و آفرودسواری از جمله برنامه‌های این تور یک‌روزه بودند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در این تور بیش از ۷۰ نفر از مسافران از شهرهای تهران، تبریز، مهاباد و شهرهای سطح استان حضور داشتند.

تاسا گفت: افراد حاضر در این تور ضمن آشناسازی با جاذبه‌های گردشگری اشنویه با زندگی عشایر و آداب و رسوم مردم این شهرستان نیز آشنا شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه تصریح کرد: جشنواره گیلاس اشنویه به‌مدت سه روز در محل باغ شهرداری این شهرستان برگزار می‌شود که مورد استقبال مسافران قرار گرفته است‌.

گفتنی است؛ اشنویه با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی، مستعد کشت گیلاس است.  به دلیل اینکه باغداران این شهرستان از کمترین میزان سم استفاده می‌کنند، و قدمت طولانی در کشت گیلاس و کیفیت عالی این محصول دارند، اشنویه به عنوان پایتخت گیلاس ایران مشهور شده است.

کد خبر 2758000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha