لزوم سرعت بخشی به طرح نهضت ملی مسکن در کردستان

استاندار کردستان خواستار تسریع در ساخت نهضت ملی مسکن شد و از مدیران خواست با شهامت، شجاعت و شفافیت به فکر پیشبرد کارهای برزمین مانده استان باشند.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان کردستان، گفت: همه فرمانداران و مدیران استانی طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یکی از برنامه های اصلی دولت سیزدهم با سرعت و دقت پیش ببرند.

وی افزود: همه تلاش ما صرفا نباید معطوف به تامین زمین باشد، بلکه زمین تنها بخشی از پروسه نهضت ملی مسکن است و باید در ادامه به فکر تامین مالی، ایجاد زیرساخت ها  و دیگر مسائل مرتبط با آن باشیم.

استاندار کردستان اظهار کرد: بخشی از وقت استان صرف بررسی تایید متقاضیان واقعی واجد شرایط شد که حاصل کار نیز نشان داد که استان راه درستی را رفته بود.

زارعی کوشا ادامه داد: سامانه وزارت راه و شهرسازی تایید کرده که بیشترین متقاضیان رد شده متعلق به کردستان هستند، چرا که ما قرار نیست به خاطر مسکن مردم را از روستاها به شهرها بکشانیم.

کردستان بیشترین تعداد متقاضی تاییده نهایی شده مسکن ملی از لحاظ جمعیت دارد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: قرار است طی پنج سال ۸۷ هزار واحد مسکن ملی در استان احداث شود که سهم دولت از این رقم ۳۶ هزار و ۷۸۱ واحد است.

جهانگیر الیاسی، کردستان را از لحاظ تعداد متقاضی مسکن ملی پنجمین استان کشور اعلام کرد و یادآور شد: کردستان بیشترین تعداد تایید شده نهایی به نسبت جمعیت در کشور دارد.

وی با بیان اینکه از نظر تامین زمین وضعیت استان بغرنج تر از سایر استان هاست، گفت: ۲۶ هزار متقاضی مجرد مسکن ملی در استان داریم که یازدهمین استان کشور از این لحاظ هستیم و باید تعیین تکلیف شوند.

عقد قرارداد بیش از ۲ هزار واحد مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: این نهاد قرار است امسال چهار هزار واحد مسکن روستایی را در استان احداث کند که تاکنون عقد قرارداد ۲ هزار و ۲۴۸ واحد انجام شده است.

سعید رسولی با بیان اینکه احداث مسکن ملی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن واگذار شده است، افزود: تاکنون زمین در شهرهای سریش آباد، دزج و چناره تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: ۱۸ درصد ثبت نامی های مسکن ملی استان، مربوط به افراد تحت پوشش این نهاد بوده که ۳۴ درصد آنان تایید شده و آمار پایینی است.

رضا طوسی با اشاره به اینکه ۲۷ درصد ثبت نام کنندگان افتتاح حساب داشته اند، از راه و شهرسازی خواست در زمینه تایید ثبت نام متقاضیان مسکن ملی تحت پوشش، همکاری بیشتری داشته باشد.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان نیز در این جلسه گفت: تاکنون در راستای اجرای مسکن ملی ۱۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به چهار هزار و ۲۷۳ متقاضی تامین شده است.

کد خبر 2757875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha