استاندار آذربایجان غربی: میاندوآب مکان مناسبی برای ترمینال و بارانداز کالاها است

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی گفت: برای استفاده بهتر از ظرفیت مرز و بازارچه‌های مرزی، نیاز به احداث یک ترمینال و بارانداز کالاها وجود دارد و میاندوآب یکی از مکان‌های مهم برای احداث این بازارچه است.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان امروز در نشستی با فعالان اقتصادی شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: واحدهای تولیدی از ظرفیت سرمایه گذاران و بازار بورس برای جذب سرمایه در گردش استفاده کنند و وابسته به بانک‌ها نباشند.

او افزود: تولیدکنندگان سربازان جبهه تولید هستند و بخشی از مشکلات در حوزه کلان و ملی و برخی مشکلات نیز در حوزه مالی و سرمایه در این استان، بررسی و مسائل کلان به مرکز منتقل می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حمایت‌های مالی یکی از مطالبات فعالان اقتصادی در این استان است، اضافه کرد: برخی مشکلات و ناهماهنگی بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات وجود دارد که باید رفع شود.

او ادامه داد: طبق برنامه هفتم توسعه، بانک‌های ناکارآمد باید رویه خود را عوض کنند و در غیر این صورت از چرخه حذف شده و بانک‌های همسو با برنامه‌های دولت تقویت می‌شود.

معتمدیان گفت: منطقه ما یک منطقه کشاورزی است و در نیمه نخست سال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شود تا بتوانند محصولات را خریداری کنند.

او تاکید کرد: تاکنون ۷۳ جلسه یکشنبه‌های حمایت از تولید در استان برگزار شده که سال قبل این برنامه با بازدید از واحدهای تولیدی مرکز استان همراه بود ولی امسال آن را به شهرستان‌ها منتقل کرده و از واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف حمایت از تولید و اشتغال بازدید می‌کنیم.

معتمدیان با بیان اینکه در این برنامه نقشه راه توسعه استان تهیه و مشکلات واحدهای تولیدی بررسی می‌شود، یادآور شد: واحدهای تولیدی از نیاز خود به تسهیلات بانکی بکاهند و راهکارهای جدیدی در این زمینه پیدا کنند.

استاندار آذربایجان غربی میاندوآب را از نظر گردشگری و کشاورزی و به ویژه تولید نهال و واحدهای صنعتی، از قطب‌های مهم در جنوب آذربایجان غربی معرفی کرده و افزود: بزرگترین طرح شناسایی منابع معدنی استان در دولت سیزدهم در این منطقه با همکاری مرکز ژئوفیزیک انجام شده است.

او ادامه داد: برای استفاده بهتر از ظرفیت مرز و بازارچه‌های مرزی، نیاز به احداث یک ترمینال و بارانداز کالاها وجود دارد و میاندوآب یکی از مکان‌های مهم برای احداث این بازارچه است.

معتمدیان با انتقاد از وضعیت کنونی شهرک صنعتی میاندوآب، اظهار کرد: شایسته نیست که تولید کنندگان این شهرک پس از احداث آن، مشکل آب، برق و انتقال سند داشته باشند.

کد خبر 2757202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha