زیان دو میلیارد دلاری اقلیم کردستان از توقف صادرات نفت

سرویس جهان- خبرگزاری رویترز میزان زیان اقلیم کردستان عراق از توقف ۷۵ روزه صادرات نفت این منطقه را دو میلیارد دلار تخمین زد اما از گفتگوی قریب‌الوقوع میان ترکیه و عراق برای ازسرگیری آن خبر داد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دولتی از احتمال آغاز مذاکرات فنی میان ترکیه و عراق بر سر ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان در هفته آینده خبر داد.

این خبرگزاری میزان زیان اقتصادی اقلیم کردستان از توقف صادرات نفت این منطقه در طول ۷۵ روز گذشته را بیش از دو میلیارد دلار تخمین زده است.

صادرات روزانه حدود ۴۵۰۰۰۰ بشکه نفت خام اقلیم کردستان به بازارهای جهانی از طریق ترکیه، نزدیک به سه ماه پیش و به دنبال برنده شدن عراق در پرونده شکایت از ترکیه به خاطر صادرات خودسرانه این منطقه متوقف شد.

 شرکت دولتی بوتاش ترکیه اعلام کرد که خط لوله انتقال نفت اقلیم کردستان به ترکیه نیاز به بازبینی فنی دارد و این شرکت هفته آینده گزارش خود در این خصوص را اعلام خواهد کرد.

یکی از مسئولان شرکت نفتی سوموی عراق از سفر یک هیئت از ترکیه به عراق برای گفتگو بر سر این موضوع در هفته آینده خبر داد اما تاکید کرد این امر به معنی آغاز قریب‌الوقوع صادرات نفت اقلیم کردستان نخواهد بود.

کد خبر 2757016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha