درخواست حمایت از کارگران ایرانی/تاکید بر حمل یکسره کالا و کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی

استاندار کردستان در نشست مشترک استانداران هم مرز جمهوری اسلامی و اقلیم کردستان عراق به تشریح توانمندی و ظرفیت‌های کردستان پرداخت.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در این نشست که با حضور وزیر کشور، استانداران کردستان ، کرمانشاه و آذربایجان غربی و استانداران اقلیم کردستان عراق برگزار شد، گفت: مردم کُرد، مردمانی اصیل و قدرشناس هستند و هرگز خطر دفع داعش از اقلیم  توسط شهید سلیمانی را فراموش نخواهند کرد. 
وی اظهار کرد: ظرفیت‌های مطلوبی در بخش درمانی کردستان فراهم شده است که می‌تواند مورد استفاده بیماران و مراجعان از اقلیم و کشور عراق قرار بگیرد.

استاندار کردستان افزود: هر چند اکنون نیز شاهد حضور گردشگران سلامت از اقلیم کردستان عراق در کردستان ایران هستیم اما با توجه به ظرفیت‌های موجود و اشتراکات زبانی و فرهنگی این میزان باید به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

زارعی کوشا ادامه داد: ما در استان کردستان آمادگی داریم تا با همه استان‌های اقلیم و به  ویژه حلبچه و سلیمانیه توسعه برنامه های مشترک را داشته باشم.

وی یادآور شد: موضوع میزبانی زائران اربعین  در سال گذشته در زمان محدودی به استان ابلاغ شد اما توانستیم با همکاری استاندار سلیمانیه این میزبانی را به شکل قابل قبولی انجام دهیم.

استاندار کردستان بیان کرد: پیش بینی ما این است که امسال تعداد زائرانی که از مرز باشماق عبور خواهند کرد به ۱۰ برابر سال گذشته افزایش پیدا کند که همین امر برنامه ریزی های همه جانبه ای با استان سلیمانیه را طلب می‌کند.  

زارعی کوشا گفت: هم اکنون سرمایه گذاران خوبی از اقلیم در کردستان ایران و در بخش‌های عمرانی، خدماتی، معدنی و صنعتی  سرمایه گذاری کرده اند که باید این سرمایه گذاری‌ها افزایش و روند رو به رشدی را طی کند.

وی اظهار کرد: انجام فعالیت‌های بانکی برای فعالان اقتصادی و تجار کردستانی در منطقه اقلیم از مباحثی است که باید مورد توجه مقامات قرار بگیرد.

استاندار کردستان افزود: از استانداران اقلیم انتظار داریم از نیروی کار ایرانی حمایت بیشتری در بخش قضایی، بیمه و حوادث ناشی از کار انجام دهند. 

وی ادامه داد: در مواقعی تصمیماتی توسط استان‌های اقلیم کردستان عراق اتخاذ می شود که موجب توقف و کُندی در صادرات می شود و بر همین اساس ما خواستار در پیش گرفتن یک رویه همسان میان استان ها در اتخاذ تصمیمات هستیم.

استاندار کردستان یادآور شد: حمل یکسره کالا از دیگر موارد مورد اشاره استاندار کردستان بود که می‌تواند تسهیل کننده و رونق بخش صادرات با هزینه کمتر میان ایران و اقلیم کردستان عراق باشد.

کد خبر 2756519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha