شرکت شهرک های کردستان با دلالی و راکدسازی زمین های صنعتی برخورد می کند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: این شرکت در راستای حمایت از اشتغال و تولید با دلالی و راکدسازی زمین های صنعتی با استفاده از ظرفیت های سازمانی و اختیارات قانونی برخورد خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس، حمیدرضا امانی در حاشیه نخستین جلسه شورای حل اختلاف و داوری سال جاری استان کردستان که با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سنندج تشکیل شد، گفت: این جلسه به منظو تعیین تکلیف و آزادسازی قراردادهای راکد در نواحی و شهرک های صنعتی و رسیدگی به پرونده هایی که به تعهدات قراردادی خود در موعد مقرر عمل نکرده اند؛ تشکیل شده است.

وی با اعلام اینکه در این جلسه به وضعیت ۴۰ پرونده رسیدگی و رای فسخ قطعی ۲۵ فقره قرارداد صادر شد، اظهار کرد: این تعداد زمین پس از طی مراحل قانونی به متقاضیان و سرمایه گذاران جدید و واجد شرایط واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان افزود: در این جلسه با اعطای مهلت به ۱۴ فقره قرارداد موافقت و برای یک پرونده هم رای تجدید جلسه صادر شد.

امانی ادامه داد: به منظور رعایت عدالت، پیگیری طرح های ناقص و تعیین تکلیف قراردادهای منعقد شده راکد، اقدام به برگزاری جلسات هیات حل اختلاف و داوری می کنیم تا بتوانیم زمینه ورود متقاضیان واقعی را برای سرمایه گذاری در طرح های صنعتی استان، فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که پرونده کدام واحدها و با چه شرایطی منجر به خلع ید می شود، یادآور شد: متقاضیانی که علی رغم تخصیص زمین در شهرک های صنعتی استان، هیچگونه ساخت و سازی در زمین نداشته یا اینکه فقط مبادرت به دیوارکشی دور زمین کرده و آن را به صورت راکد رها کرده اند، مرتکب تخلف شده و در نهایت پس از طی مراحل قانونی، قرارداد زمین صنعتی واگذار شده به آنها فسخ می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان بیان کرد: افرادی که زمین از شرکت شهرک های صنعتی دریافت کرده اند باید در موعد مقرر نسبت به ارائه نقشه ها و اخذ مجوز ساخت و ساز اقدام و در قطعه زمین تحویلی شروع به احداث واحد صنعتی خود کنند و پس از موعد تعیین شده؛ خط تولید خود را کاملاً مستقر و تولید خود را شروع کنند.

امانی گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان در راستای حمایت از اشتغال و تولید، مبارزه با دلالی زمین های صنعتی و مقابله با فرایند راکدسازی زمین های موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی از همه ظرفیت های سازمانی و اختیارات قانونی استفاده خواهد کرد.

کد خبر 2756504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha