نماینده بوکان در مجلس: مالیات نای نفس کشیدن بازار این شهر را گرفته است

سرویس آذربایجان غربی- نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور اقتصاد و داریی از فشار شدید مالیات به بازار بوکان گلایه کرد و گفت: در کنار رکود اقتصادی، مالیات نای نفس کشیدن از بازار بوکان را گرفته و رکود و نوسانات ارزی هم، کارآفرینان بوکان را له کرده است.

به گزارش کردپرس، انور حبیب زاده، بوکان را انبار غله استان آذربایجان غربی خواند و اظهار کرد: بیشترین و با کیفیت ترین گندم، نخود و عدس برداشت شده در استان نتیجه تلاش و زحمت کشاورزان بوکان است.

او  ضمن اشاره به مهاجرپذیر بودن بوکان تصریح کرد: این مهاجر پذیر بودن در کنار آسیب هایی چون تشکیل سکونتگاه های غیر رسمی، بوکان را به شهری با پتانسیلهای فراوان در حوزه تجارت و صنعت  تبدیل کرده است.

حبیب زاده در ادامه گفت:  به همت مردمان سخت کوش و خلاق این شهر صنایع کوچک بوکان زبانزد منطقه است و  بازار بوکان با ۱۳ هزار واحد صنفی، دومین بازار آذربایجان غربی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس  از نیاز کشاورزان بوکان به تسهیلات بانکی بلندمدت جهت  به روز کردن ادوات کشاورزی و داشتن کشاورزی مدرن خبر داد و تاکید کرد: اکثریت صاجبان صنایع خرد در بوکان کارآفرینانی با سرمایه های اولیه کم هستند که در زیر رکود اقتصادی، تورم  و  نوسانات شدید دلار در حال له شدن هستند و برای سرپا نگه داشتن خود نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش دارند.

حبیب زاده در ادامه از فشار شدید مالیات به بازار بوکان گلایه کرد و گفت: در کنار رکود اقتصادی،مالیات نای نفس کشیدن از بازار بوکان را گرفته است.

نماینده بوکان ضمن انتقاد شدید از طولانی شدن پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری، پنج درخواست را خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم مطرح کرد و گفت: با صدور دستور احداث گمرک در بوکان ، تقسیط بدهی مالیاتی واحدهای اقتصادی بوکان ، افزایش کمتر مالیات بازار بوکان نسبت به سال گذشته ، بخشش جرایم مالیاتی مودیان بوکان،  اعطای وام خرد به صاحبان صنایع در بوکان اقدام بفرمایید.

کد خبر 2756274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha