مجمع مسلمانان اروپا حمایت خود را از اردوغان اعلام کرد

سرویس ترکیه - مجمع مسلمانان اروپا با گردهمایی در استانبول حمایت خود را از تداوم رهبری اردوغان بر ترکیه اعلام کردند.

به گزارش کردپرس، اعضای مجمع مسلمانان اروپا (EMF) با گردهمایی در استانبول، حمایت رسمی خود را از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و نامزد ائتلاف جمهور اعلام کردند. 

به نوشته دیلی صباح، رسانه نزدیک به دولت AKP، اعضای مجمع مسلمانان اروپا با گردهم آمدن در مسجد ایاصوفیه از مردم ترکیه خواستند تا در دور دوم انتخابات به اردوغان رای دهند، زیرا او نه تنها رئیس جمهور ترکیه بلکه به نوعی «رهبر مسلمانان جهان» است. 

عبدالواحد نیازوف، رئیس این مجمع در یک کنفرانس خبری، با بیان این که مسجد ایاصوفیه نماد مسلمانان در اروپا است، گفت: بازپس گیری مسجد ایاصوفیه به مسلمانان نوید پیروزی های آینده را می دهد. او در این سخنان از اردوغان برای بازگرداندن ایاصوفیه به مسلمانان، که پیشتر به عنوان کلیسا و موزه مورد استفاده قرار می گرفت، قدردانی کرد.

نیازوف با بیان این که 170 میلیون مسلمان در قاره اروپا زندگی می کنند سرنوشت ترکیه را برای همه مسلمانان در اروپا مهم توصیف کرد. 

او با بیان این که ترکیه مورد غبطه جهان اسلام همچنین جهان غرب است، گفت: «غربی که من از آن می آیم یک ایدئولوژی به پایان رسیده و تمدنی در حال سقوط است.»

رئیس مجمع مسلمانان اروپا، با دعوت از مردم برای رای دادن به اردوغان، گفت: «ملت ترکیه به عنوان پیشتاز امت جهانی تحت رهبری رهبر فعلی اش به روند توسعه خود ادامه خواهد داد.»

کد خبر 2756235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha