در رفراندوم انتخابات برای تغییر رژیم تک نفره اردوغانی شرکت می کنیم

سرویس ترکیه - حزب چپ سبز و HDP موضع خود را در مورد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که در 28 می برگزار می شود، اعلام کردند.

به گزارش کردپرس، پس از اعلام حمایت امید اوزداغ رهبر حزب ظفر از کمال قلیچدار اوغلو رهبر اپوزیسیون ترکیه، در دور دوم انتخابات، دو حزب چپ سبز و دموکراتیک خلق ها (HDP) نشست اضطراری تشکیل دادند. آنها پس از این نشست اعلام کردند که موضوعشان تغییری نکرده است و همچنان به حمایت از قلیچدار اوغلو برای تغییر رژیم تک نفره ادامه خواهند داد.

بنا بر اعلام پایگاه خبری رسمی اینترنتی HDP، پروین بولدان در کنفرانس مشترک این دو حزب در سخنانی با بیان این که این انتخابات یک رفراندوم برای تغییر یک رژیم تک نفره است، گفت: «پیش از هر چیز باید این را اعلام کنیم که ما هیچ تفاهم سیاسی را که مقاومت در برابر تغییرات دموکراتیک در جامعه را در هم می شکند، استثمار می کند، تضعیف یا متوقف می کند، تایید نمی کنیم. ما مبارزه دموکراتیک خود علیه چنین رویکردهایی را تا پایان ادامه خواهیم داد.»

او در واکنش به پروتکل هفت ماده ای امضا شده بین اوزداغ و قلیچدار اوغلو گفت: ««هدف اصلی مبارزه ما پیشگیری از فروپاشی جامعه دموکراتیک توسط تعداد انگشت شماری رانت خوار با استفاده از ابزاری های دولتی است. کسانی که با نادیده گرفتن اراده سیاسی مردم کرد از طریق انتصاب شهرداران دولتی حقوق همه مردم ترکیه را زیر پا می گذارند باید  بدانند که حل نشدن مسئله کرد به نفع این جامعه نیست.»

بولدان تبدیل شدن مهاجران یا پناهندگان را به ابزار تبلیغات سیاسی کاری اشتباه و غیرانسانی توصیف کرد و حل آن را در گروی ایجاد صلح پایدار از طریق از میان برداشتن سیاست های مبتنی بر جنگ افروزی دانست.

او هدف HDP و حزب چپ سبز را از تداوم مبارزات انتخاباتی ساختن یک رژیم آزاد، دموکراتیک و عادلانه دانست تا مردم بتوانند در فضای عاری از تبعیض در اداره کشور مشارکت کنند.

بولدان با بیان این که رژیم اردوغان نمی تواند این انتظارات و خواسته ها را برآورده کند و خود او بزرگترین مانع بر سر راه تحقق دموکراسی در کشور است، بر لزوم شرکت در انتخابات برای تغییر دولت فعلی تاکید کرد.

کد خبر 2756156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha