جلوگیری از فعالیت خبری خبرنگار کردستان ۲۴ از سوی مسئولان حزب ظفر

سرویس ترکیه - مسئولان حزب ظفر اجازه ندادند خبرنگار تلویزیون کردستان ۲۴ میکروفون خود را روی تریبون کنفرانس خبری قرار دهد.

به گزارش کردپرس، مسئولان حزب ظفر امروز در کنفرانس خبری مشترک امید اوزداغ رهبر این حزب و کمال قلیچدار اوغلو رهبر اپوزیسیون، به خبرنگار رسمی تلویزیون کردستان 24 اجازه ندادند تا میکروفون خود را روی تریبون قرار دهد. این اقدام از سوی انجمن های مطبوعاتی و بسیاری از سازمان های مدنی دیگر محکوم شد.

به نوشته اورنسل، خبرنگار K24 در واکنش به مسئولان حزب ظفر که اجازه نمی دادند او میکرفون خود را روی جایگاه بگذارد، گفت: ما داریم کارمان را انجام می دهیم.

با همه تلاشی که خبرنگار K24 برای پیگیری کنفرانس خبری اوزداغ و قلیچدار اوغلو کرد، در نهایت میکروفون K24 روی تریبون قرار نگرفت و او و تیمش به ناچار محل کنفرانس را ترک کردند.

اتحادیه روزنامه نگاران ترکیه در واکنش به سانسور خبرنگار K24 توسط مسئولان حزب ظفر، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «مهم نیست چه کسی باشد، هیچ کس نباید فراموش کند که ما روزنامه نگاران همیشه و همه جا داریم مسئولیت خود را انجام می دهیم. ما ایجاد محدودیت علیه خبرنگاران در حال انجام وظیفه را محکوم می کنیم.»

انجمن خبرنگاران معاصر شعبه آنکارا نیز با صدور بیانیه ای در واکنش به ایجاد محدودیت علیه یک خبرنگار اعلام کرد: «مسئولان حزب ظفر با بهانه تجزیه طلب بودن، مانع از قرار گرفتن میکروفون K24 روی تریبون شده اند. ما این نگرش محدود کننده و نفرت انگیز را محکوم می کنیم. همانطور که همکار خبرنگار ما از رسانه K24 گفت، ما فقط داریم کار خودمان را انجام می دهیم

کد خبر 2756126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha